جهان

انتقاد علمای یمن از موضع الازهر در قبال این کشور

شورای علمای یمن با صدور بیانیه ای به بیانیه اخیر الازهر در محکومیت یک حمله موشکی انیروهای «یمنی» واکنش نشان داد.

 

شورای علمای یمن با صدور بیانیه ای به بیانیه اخیر الازهر در محکومیت یک حمله موشکی انیروهای «یمنی» واکنش نشان داد.

«الازهر» اخیرا با صدور بیانیه ای ادعا کرده بود که نیروهای مردمی انصارالله یمن، با موشک به مسجدی در منطقه «صرواح» در استان «مارب» حمله کرده و این اقدام نیروهای یمنی را محکوم نموده بود.

در بیانیه شورای علمای یمن آمده است: موضع یک جانبه گرایانه الازهر و قرار گرفتن آن در صفوف حمله کنندگان به یمن را محکوم می کنیم. در طول دو سال حمله به یمن و محاصره کامل این کشور و به شهادت رساندن هزاران یمنی؛ انتظار شنیدن کلام حق را از الازهر داشتیم.

شورای علمای یمن در ادامه بیانیه خود نوشت: مردم و علمای یمن می دانند که منطقه هدف قرارگرفته توسط ارتش و کمیته های مردمی، پادگان «کوفل» است و همه می دانند نیروهای متجاوز در این پادگان جمع می شوند. آن منطقه یک پادگان و خالی از سکنه غیرنظامی است و کسی از وجود مسجدی در آنجا اطلاع ندارد.

این شورا در یبانیه خود به هدف قرار گرفتن بیش از 600 مسجد در یمن توسط عربستان سعودی و مزدورانش اشاره کرد که الازهر تاکنون نسبت به آن هیچ واکنشی نشان نداده و آن را محکوم نکرده است.

شورای علمای یمن در ادامه بیانیه خود از الازهر خواست که اقدامات عربستان سعودی و هم پیمانانش را که با دشمنان اسلام و مسلمین متحد شده اند، محکوم نمود.

این شورا همچنین در پایان بیانیه خود از تمام علما، مومنین و هیأت های علمی در جهان اسلام درخواست کرد که کلام حق را بگویند و از حاکمان ظالم که هزاران تن از مسلمان را به خاک و خون کشیده اند؛ حمایت نکنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا