جهان

ادامه دستگیری دینداران در جمهوری آذربایجان

برخورد دوگانه حکومت آذربایجان با دینداران و شیعیان این کشور ادامه دارد.

 

برخورد دوگانه حکومت آذربایجان با دینداران و شیعیان این کشور ادامه دارد.

در ادامه برخوردهای دوگانه حکومت آذربایجان با شیعیان، داماد و شرکت کنندگان در يک عروسي در «باکو» ، به علت قرائت پيام تبريک از طرف یکى از روحانيون شيعه اين کشور، دستگير شده و به بازداشتگاه اداره مبارزه با جرايم سازمان يافته وزارت کشور جمهوري آذربايجان منتقل شدند.

اداره مبارزه با جرايم سازمان يافته وزارت کشور جمهوري آذربايجان، پس از به دست آوردن فيلمِ اين مراسم عروسي، داماد و پدرش و نيز شماري از ميهمانان اين مراسم عروسيِ اسلامي را دستگير کرده است.

امروز صبح نیز یک مربی قرآن به نام «نورلان موسی یف» از سوی اداره پلیس محل سکونتش احضار شده.

این مربی قرآن، اهل شهر «گوی چایِ» جمهوری آذربایجان است و پس از حضورش در اداره پلیس، تلفن و رایانه همراهِ وی توسط ماموران ضبط و به باکو ارسال شده است.

خانواده «موسی یف» نیز اعلام کرده اند که برای پیگیری وضیعت وی با کمیته دینی و اداره مسلمانان «قفقاز» تماس گرفته اند، ولی آنها در جواب از این موضوع ابراز بی اطلاعی نموده اند.

از طرفی، به گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان، حکومت این کشور ۷ دانشکده اسلامی با اسامی کالج اسلامی حیدر، زاقاتالا، گنجه، لنکران، قوبا، نارداران و بی بی هیبت؛ در مناطق مختلف کشور تاسیس خواهد کرد و برخی از مدارس اسلامی را که مجوزشان باطل شده، تا پایان ماه جاری میلادی به عنوان کالج اسلامی ثبت خواهد نمود.

این در حالی است که تمامی فعالیت‌های این دانشکده‌ها با هماهنگی یک سازمان دولتی موسوم به «اداره مسلمانان قفقاز» اداره می شود و این کالج های اسلامی از هیچگونه استقلالی برخودار نبوده و به تصمیمیات حکومتی وابسته هستند.

بیش از 85 درصد از جمعیت کشور آذرباجان را شیعیان تشکیل می دهند، ولی به شدت توسط حکومت این کشور تحت فشار بوده و از داشتن یک نهاد مستقل شیعی در این کشور، برای احقاق حقوق شهروندی خود، محروم هستند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا