جهان

سازمان ملل: بحران انسانی در یمن غیرقابل توجیه و باورنکردنی است

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، افزایش تلفات ناشی از بمباران های هوایی نیروهای سعودی در یمن و شرایط فاجعه آمیز زندگی مردم این کشور را غیرقابل توجیه و باورنکردنی توصیف کرد.

 

 

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، افزایش تلفات ناشی از بمباران های هوایی نیروهای سعودی در یمن و شرایط فاجعه آمیز زندگی مردم این کشور را غیرقابل توجیه و باورنکردنی توصیف کرد.

 

به گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، در هفته گذشته 95 نفر از غیرنظامیان یمنی جان خود را بر اثر حملات هوایی نیروهای سعودی به شهر تعز از دست دادند و 130 نفر دیگر مجروح شدند. 

در گزارش یاد شده آمده است : 53 نفر از این قربانیان در حملات هوایی روز 20 اوت برابر با 29 مرداد ماه، نیروهای سعودی به شهر تعز در جنوب یمن جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، 42 نفر دیگر از غیرنظامیان تعز در جریان درگیری های مسلحانه به دست تک تیراندازها جان خود را از دست داده اند.

این گزارش یاد آور شده است، 6 بیمارستان دولتی شهر تعز بر اثر بمبارانها ویران و غیرقابل استفاده شده و هجوم انبوه مجروحان جنگی و بیماران مبتلا به تب دنگی که شمار آنها در یک هفته گذشته به 420 نفر رسیده، به مراکز درمانی کوچک و خصوصی فعالیت این مراکز را نیز مختل کرده است.

 

این نهاد بین المللی در این گزارش به حملات هوایی18 اوت برابر با 27 مرداد که در محل گردهمایی اعضای سندیکای آموزگاران یمنی صورت گرفته اشاره کرد و نوشت: در زمان این حملات آموزگاران یمنی برای فراهم کردن مقدمات برگزاری امتحانات دوره های ابتدایی و متوسطه در این محل جمع شده بودند که براثر این حملات 21 نفر از جمله چهار کودک و 2 زن جان خود را از دست دادند.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، حملات هوایی دیگر نیروهای ائتلاف به بندر حدیده که مهمترین و حیاتی ترین مدخل ورود کمک های انسان دوستانه به یمن محسوب می شود را فاجعه دردناک دیگری توصیف کرده و نوشته است: طبق آخرین آمارهای سازمان ملل، تاکنون 2 هزار و 112 غیرنظامی یمنی براثر حملات عربستان سعودی جان خود را از دست داده و چهار هزار و 519 نفر دیگر مجروح شده اند.

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/09/02/000149.mp4{/mp4remote}  

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا