جهان

روزنامه ترک: عناصر تروریستی داعش در آنکارا آزاد شدند

عناصر گروهک تروریستی داعش در آنکارا، آزاد شدند.

 

 

 

عناصر گروهک تروریستی داعش در آنکارا، آزاد شدند.

پایگاه خبری ملیت در مطلبی با عنوان ‘داعش در منطقه حاجی بایرام آنکارا به عناصر خود کارنامه داد’، نوشت که، آن دسته از عناصر تروریستی این گروه که اخیرا در آنکارا دستگیر شده بودند، آزاد شدند و رهبران آنان نیز پیش از عملیات پلیس، در منطقه حاجی بایرام، آنجا را ترک کرده بودند.

رسانه های دولتی ترکیه سه شنبه گذشته، خبر از بازداشت این اشخاص داده بودند. 

در ماههای اخیر رسانه های داخلی و خارجی در گزارشات خود عنوان می کردند که منطقه حاجی بایرام در آنکارا علاوه بر اینکه مرکزی برای سازماندهی ، جذب نیرو و اعزام تروریست های خارجی به عراق و سوریه است، یکی از مراکز مهم مدیریت رسانه اجتماعی این سنی های تند رو، در ترکیه نیز هست.

روزنامه ملیت با انتشار بخشی از مکاتبات عناصر داعش از طریق شبکه های مجازی نوشت: بر اساس اطلاعاتی که از مکاتبات ‘تایلان اوزگور’ شهروند ترکیه و عضو داعش به دست آمده، این گروه تروریستی در منطقه حاجی بایرام جلسات آموزشی برگزار می کرده و حتی کارنامه هایی برای شرکت کنندگان در این جلسات صادر کرده است.

برخی منابع گفته اند که منطقه حاجی بایرام آنکارا از سالهای 90 میلادی به صورت یکی از مراکز عمده سلفی ها و گروههای تروریستی درآمده و داوطلبان از مناطقی چون چچن در روسیه، افغانستان، بوسنی و کوزوو به این محل آمده و در سالهای اخیر با هماهنگی به عراق و سوریه اعزام شده اند.

ملیت پیشتر نوشته بود که عناصر سلفی و هواداران ترک داعش در آنکارا در قهوه خانه ها و کتابفروشی ها و محفل های مختلفی که با عنوان انجمن و سازمانهای خیره سازماندهی شده اند، فعالیت دارند. 

به گفته کارشناسان امر، ترکیه از آغاز بحران در سوریه به همراه عربستان و قطر از گروههای سلفی و تروریستی و سنی های تند رو، حمایت کرده است

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا