جهان

آماده باش اف بی آی ، امنیت داخلی و پلیس امریکا در پی تهدیدات داعش

رسانه‌های آمریکا خبر دادند اداره‌های پلیس اف‌بی‌آی و اداره امنیت داخلی آمریکا بعد از تهدید داعش به قیام در وضعیت هشدار قرار گرفتند.

رسانه‌های آمریکا خبر دادند اداره‌های پلیس اف‌بی‌آی و اداره امنیت داخلی آمریکا بعد از تهدید داعش به قیام در وضعیت هشدار قرار گرفتند.

پس از انتشار یک پیام ویدئویی از گروه تروریستی داعش که در آن از طرفداران این گروه خواسته شده قیام کنند از تمامی مقامات و کارکنان اداره‌های پلیس خواسته شده برای مقابله با تهدید جدید این گروه آماده باشند.

یکی از سخنگوهای داعش در این پیام ویدئویی از طرفدارانش می‌خواهد که «قیام کنند و مقامات اطلاعاتی، افسران پلیس، سربازان و شهروندان را بکشند». وی به طور خاص از آمریکا، فرانسه، استرالیا و کانادا اسم می‌برد.

چند حادثه تیراندازی و گروگان‌گیری در فرانسه در هفته گذشته باعث رشد نگرانی‌های امنیتی در میام مقامات آمریکا و کشورهای اروپایی شده است. 

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و کشورهای اروپایی پس از حملات روزهای گذشته در پاریس درباره موج سوءقصدهای احتمالی در خاک این کشورها هشدار داده‌اند.

حضور هزاران شهروند کشورهای فرانسه، انگلیس، اتریش و آلمان در بین ترویست‌های داعش هشدار دستگاه‌های امنیتی غرب را به دنبال داشته است. 

پلیس آمریکا در واکنش به این تهدید اعلام کرد برای مقابله با هر حمله ای هوشیار است و تدابیر محتاطانه اتخاذ می کند.

این در حالی است که صفحه توئیتر رسمی فرماندهی مرکزی آمریکا توسط گروه داعش هک شده.

هک شدن صفحه رسمی توئیتر سنتکام زمانی انجام شد که رئیس جمهور آمریکا درباره اهمیت امنیت سایبری صحبت کرده بود.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا