جهان

مسلمانان بریتانیا تورهای مجازی «بازدید از مسجد من» برگزار می‌کنند

به مدت ۵ سال متوالی مسلمانان بریتانیا رویداد سالانه «بازدید از مسجد من» را در سرتاسر این کشور برگزار می‌کردند.

به مدت ۵ سال متوالی مسلمانان بریتانیا رویداد سالانه «بازدید از مسجد من» را در سرتاسر این کشور برگزار می‌کردند.

به عقیده این مسلمانان، این اقدام یکی از قدم‌های بزرگ برای نزدیک سازی اعضای جامعه اسلامی و تغییر دادن کلیشه‌های ضداسلامی به حساب می‌آمد.

امسال اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طرح بازدید از مساجد به صورت تورهای مجازی زنده از اینترنت پخش خواهد شد.

دبیرکل شورای مسلمانان بیریتانیا در بیانیه‌ای آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: امسال به جای اینکه غیر مسلمانان از مساجد محلی‌شان بازدید به عمل بیاورند، مساجد هستند که به بازدید از مجموعه های محلی، بانک‌های غذایی، تحویل ماسک‌ها به بیمارستان‌ها و غیره رفته و از آن ها بازدید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نقشی که جوامع دینی در حمایت از افراد آسیب پذیر جامعه در سه ماه گذشته، در دوره شیوع کرونا داشته‌اند، بسیار چشمگیر بوده است. درحالی که تاثیر کامل تعطیلی‌ها کم کم احساس می‌شود، مساجد و جوامع اسلامی آماده می‌شوند تا نقش خود را در دوره پس از قرنطینه نیز ایفاء کنند.

گفتنی است سال گذشته بیش از ۲۵۰ مسجد در مراسم درهای باز سراسری در بریتانیا زیر نظر شورای مسلمانان بریتانیا، شرکت کردند. این ابتکار ملی اولین بار در فوریه ۲۰۱۵ برگزار گردید و حدود ۲۰ مسجد در آن شرکت داشتند.

در سال‌های اخیر نمایندگان مجلس و سایر سیاستمداران ارشد از جمله نخست وزیر، رهبر دولت سایه و شهردار لندن نیز در این رویدادها حضور داشته اند.

بریتانیا تنها کشوری نیست که مساجد آن درهایش را به روی میهمانان می‌گشاید تا نگاهی اجمالی به دین اسلام داشته باشند.

کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، فرانسه، نروژ و استرالیا نیز سالانه چنین تورهایی را برگزار کرده اند که با استقبال خوبی روبرو شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا