جهان

ادامه حملات تروریستی سنی های تندروی بوکوحرام در نیجریه

در دو حمله جداگانه سنی های تندروی بوکوحرام در شمال شرق نیجریه،‌ دست‌کم ۴۰ غیرنظامی و ۲۰ نظامی جان خود را از دست دادند. 

در دو حمله جداگانه سنی های تندروی بوکوحرام در شمال شرق نیجریه،‌ دست‌کم ۴۰ غیرنظامی و ۲۰ نظامی جان خود را از دست دادند. 

عناصر تروریستی به دو منطقه خودمختار مونگونو و نگانزای در ایالت بورنو حمله کردند که در اثر این دو حمله، دستکم‌ ۶۰ تن جان باخته و صدها تن دیگر مجروح شدند.

عناصر تروریستی با سلاح‌های سنگین به منطقه مونگونو که محل استقرار ارگان‌های غیردولتی است، حمله کردند. در اثر درگیری تروریست‌ها با نیروهای امنیتی،‌ ۲۰ نظامی جان باختند.

سنی های تندرو همچنین دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل و مرکز پلیس را به آتش کشیده و اهالی منطقه را تهدید کردند که باید از همکاری با نیروهای نظامی و سازمان‌های بین‌المللی خودداری کنند.

تقریبا همزمان با این حمله، عناصر تروریستی دیگری به منطقه نگانزای حمله کردند. تروریست‌های سوار بر موتورسیکلت و خودرو با حمله به غیرنظامیان، ۴۰ تن از آنان را به خاک و خون کشیدند.

گفتنی است سنی های تندروی بوکوحرام پیش تر با سازمان تروریستی القاعده ارتباط داشت اما در مارس (اسفند) ۲۰۱۵ با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.

این گروهک تروریستی فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.

عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون جان ده ها هزار نفر را گرفته و آواره شدن میلیون‌ها نفر در قاره آفریقا را در پی داشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا