جهان

آزادی عزاداران بازداشت شده در پاکستان

دادگاه کراچی دستور آزادی ۲۰۰ تن از عزاداران شیعه را صادر کرد. 

دادگاه کراچی دستور آزادی ۲۰۰ تن از عزاداران شیعه را صادر کرد. 

به گزارش شیعه ویوز به نقل از جیو تی وی، دادگاه شهر کراچی پاکستان ضمن تبرئه شیعیانی که در مراسم عزاداری امیرالمومنین علی علیه السلام شرکت کرده بودند، دستور داد تمام این افراد بدون قید و شرط آزاد شوند.

به دنبال صدور دستور توسط دادگاه شهر کراچی ۲۰۰ نفر از عزادارانی که به اتهام نقض قوانین قرنطینه عمومی، توسط پلیس دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

پلیس اعلام کرده بود: این افراد بدون توجه به ممنوعیت تجمع و قوانین ویژه وضع شده، در خیابان ها حضور پیدا کرده‌اند.

دولت ایالت سند تا روز جمعه به صراحت برپایی هرگونه دسته عزاداری و تجمع در شهادت حضرت علی بن ابی طالب علیهما السلام را به بهانه شیوع بیماری کرونا ممنوع اعلام کرده بود.

با این حال ده ها هزار نفر از عاشقان اهل بیت علیهم السلام، در خیابان های شهر کراچی و دیگر شهرهای پاکستان حضور پیدا کرده و به عزاداری پرداختند.

پس از حضور دسته های عزاداری در شهرهای مختلف حکومت مرکزی پاکستان به نیروهای نظامی دستور همکاری با عزاداران را صادر کرد و دسته‌های عزا بدون هیچ مشکلی در مسیرهای همیشگی حرکت کردند.

پیش از این شیعیان اعلام کرده بودند برای ممانعت از سوء استفاده افراط گرایان و اعمال فشار برای تعطیل شدن دسته‌های عزاداری در سال‌های اخیر، در هر صورت دسته های عزاداری به خیابان ها خواهند آمد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا