جهان

سازمان جهانی نفی خشونت:حکومت مغرب بازداشت شدگان سیاسی را آزاد کند

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در پی بازداشت چند تن از شهروندان مراکشی توسط نیروهای امنیتی این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در پی بازداشت چند تن از شهروندان مراکشی توسط نیروهای امنیتی این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز، مسلمان آزاده با اشاره به قوانینی که در مراکش حق آزادی بیان را از شهروندان سلب نموده، اعلام کرد: ما اوضاع این شهرونادان رو پیپیر بوده و این گونه قوانین را به شدت محکوم می کنیم. 

این بیانیه ادامه داد: در موج بازداشت ها ده تن از فعالان سیاسی، هنرمندان و شهروندان به دلایل سیاسی بازداشت شده اند که حاکمیت رفتار و عملکرد آنان را قانون شکنی خوانده است. 

این در حالی است که بازداشت شدگان فقط ابراز نظر کرده و اعتراضی مسالمت آمیز داشته اند که از اظهارنظر و انتشار کلیپ در فضاهای مجازی فراتر نرفته است.

سازمان جهانی نفی خشونت افزود: افرادی اخیرا بازداشت شده اند به جرم فعالیت های گفتاری خود دستگیر شده اند، یعنی متم به جرمی به عنوان «عدم رعایت حترام بایسته پادشاه» شده اند! 

افزون بر این، اتهاماتی واهی چون بی احترامی به نهادهای قانونی و اهانت به کارمندان در حال خدمت نیز بر آنان وارد شده است.

این در حالی است که این افراد تنها نقطه نظر خود را در فضاهای مجازی عنوان کرده اند. 

سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) در پایان بیانیه خود خواستار آزادی فعالان مدنی شده و از حکومت مراکش خواست تا در قوانین خود بازبینی نماید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا