جهان

اعلام شکست داعش در ننگرهار از سوی وزارت کشور افغانستان

سرپرست وزارت کشور افغانستان گفته داعش در این کشور شکست خورده و افغانستان دیگر برای این گروه تروریستی پناهگاهی امن نخواهد بود.

سرپرست وزارت کشور افغانستان گفته داعش در این کشور شکست خورده و افغانستان دیگر برای این گروه تروریستی پناهگاهی امن نخواهد بود.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از روزنامه صبح کابل، «مسعود اندرابی» در مراسم معرفی فرمانده جدید پلیس ولایت ننگرهار افزود: شهروندان استان ننگرهار مقابل داعش ایستادگی کردند و نشان دادند که این گروه تروریستی در این ولایت جایگاهی ندارد.

 

سرپرست وزارت کشور افغانستان با بیان اینکه برای از بین بردن گروه‌های تروریستی دیگر نیز، مکانیزمی عملیاتی شده گفت: به مردم ننگرهار اطمینان می‌دهیم که نیروهای امنیتی از ترور عالمان، بزرگان قوم، تاجران و قتل‌های هدفمند در این ولایت جلوگیری خواهند کرد.

 

“شاه ‌محمود میاخیل” فرماندار ننگرهار نیز اظهار کرد: داعش در ننگرهار حضور داشت؛ اما اعضای این گروه پس از شکست، به سایر استان‌ها فرار کرده اند.

 

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، بزرگ‌ترین مرکز سنی های تندروی داعش در این کشور محسوب می‌شود و سایر گروه‌های تروریستی از جمله طالبان در آن حضور گسترده دارند.

 

مسؤولان محلی ولایت ننگرهار اعلام کردند که شهر “اچین” بزرگ‌ترین مرکز سنی های تندروی داعش در ولایت ننگرهار، از وجود این گروه تروریستی پاک‌سازی شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا