جهان

جوان مسلمان، نخست وزیر بریتانیا را در انتخابات به چالش می کشد

یک جوان مهاجر مسلمان در ناحیه اوکسبریج، در شمال غربی لندن قصد دارد در انتخابات سرتاسر پیش رو در 12 دسامبر، بوریس جانسون نخست وزیر را به چالش  بکشد.

یک جوان مهاجر مسلمان در ناحیه اوکسبریج، در شمال غربی لندن قصد دارد در انتخابات سرتاسر پیش رو در 12 دسامبر، بوریس جانسون نخست وزیر را به چالش  بکشد.

علی میلانی 25 ساله، یکی از اعضای حزب کارگر ، در شعبه کاستا کافه جنوبی، واقع در لندن در اینباره گفت: اگر بوریس جانسون یک ذره شهامت داشته باشد، باید در اینجا بماند و برای کرسی خود در مجلس بجنگد.

میلانی که یک مسلمان ایرانی تبار است در صورتی که بتواند منطقه اوکسبریج را به حمایت از حزب کارگر وادار کند می تواند یکی از بزرگترین نارضایتی های سیاسی انتخاباتی عمومی 2019 را به بار بیاورد.

 میلانی گفت: نکته جالب در رابطه با نامزدی من این است که به مردم اجازه می دهد موانع پیش روی مهاجرت را در بریتانیا به چالش بکشند.

اگرچه قانونگذاران انگلیسی مجبور نیستند در حوزه های انتخابیه زندگی کنند، اما میلانی در اوکسبریج زندگی می کند و به کمپین دانشگاه برونل رفته است. این می تواند به ضرر جانسون تمام شود زیرا او هر از چندگاهی به این منطقه می آید و ساکن دائمی این منطقه از لندن نیست.

علاوه بر این، عدم موفقیت جانسون در متوقف کردن باند سوم در فرودگاه بین المللی هیترو همچنین می تواند به نخست وزیر آسیب برساند.

 گفتنی است برآوردهای سال 2009 نشان می دهد که حدود 2.4 میلیون مسلمان در بریتانیا زندگی می کنند که طبق آمار سازمان تحقیقات پیو تعداد مسلمانان این کشور بیش از 3 میلیون نفر است.

در اوایل این هفته ، سه سازمان برجسته اسلامی از بریتانیا از مسلمانان خواستند که در انتخابات سرتاسری پیش رو در 12 دسامبر شرکت کرده و  صدایشان را به گوش جهانیان برسانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا