جهان

مساجد اندونزی در راستای حفظ محیط زیست تبلیغ می کنند

مساجد دوستدار طبیعت در اندونزی، اقداماتی را برای صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از آلوده سازی رودخانه ها در نظر گرفته اند.

 

مساجد دوستدار طبیعت در اندونزی، اقداماتی را برای صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از آلوده سازی رودخانه ها در نظر گرفته اند.

به گزا ش شیعه ویوز به نقل از دوچه وله، مساجد دوستار محیط زیست در اندونزی که به آن ها «اکو مسجد» گفته می شود، نمازگزاران را به صرفه جویی آب دعوت کرده و از آن ها می خواهند که رودخانه ها را آلوده نکنند، زیرا این کار در اسلام «گناه» محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، مسجد الذکری آبی را که نمازگزاران مسلمان از آن برای وضو گرفتن استفاده می کنند، تصفیه کرده و مورد مصرف دوباره قرار می دهد. آنها همچنین از آب باران نیز استفاده می کنند.

بایو، تکنسین مسجد الذکری می گوید: آب باران از شکاف های سقف وارد مجرایی می شود و از آنجا وارد لوله هایی در زمین شده و مخزن های آب را پر می کند.

وی افزود: هر مخزن به میزان 4 هزار لیتر حجم برای ذخیره آب دارد و ما 10 مخزن مسجد را در هنگام بارندگی های شدید، پر می کنیم. از آنجا آب به چاهی منتقل شده و دستگاه های تصفیه  به آن متصل هستند.

این مسجد عملا با استفاده از این سیستم به صرفه جویی در مصرف آب پرداخته و استفاده از الکتریسیته نیز تاحد بسیار بالایی در این مسجد کاهش داده شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا