جهان

بمباران دوباره غیر نظامیان در افغانستان

حمله هوایی آمریکا در حالی جان ۳۰ غیرنظامی افغان در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان را گرفت که از چند روز پیش روستاییان درباره برداشت محصول به مقامات دولتی اطلاع داده بودند.

حمله هوایی آمریکا در حالی جان ۳۰ غیرنظامی افغان در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان را گرفت که از چند روز پیش روستاییان درباره برداشت محصول به مقامات دولتی اطلاع داده بودند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از رویترز، 12 روز پیش از فصل برداشت جلغوزه والی «ننگرهار» نامه‌ای از بزرگان منطقه «تنگه وزیر» دریافت کرد که در آن درج شده بود که 200 کارگر برای برداشت محصول به این منطقه می‌روند.

ارسال این نامه به منظور حفاظت این کشاورزان و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها در درگیری‌های نظامی در این منطقه بود.

باوجود ارسال چنین نامه‌ای، تنها ساعاتی پس از آنکه کشاورزان، کارگران و کودکان کار روزانه خود را در جنگل‌های منطقه به پایان رسانده و در نزدیکی چادرهایشان آتش روشن کرده بودند، یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به محل استراحت آنها حمله کرد و جان 30 غیرنظامی را گرفته و 40 تن دیگر را مجروح کرد.

اکرم سلطان، یکی از بازماندگان این حمله که توانسته بود با شماری از کودکان از محل حادثه بگریزد، می‌گوید: ما دور آتش کوچکی نشسته بودیم که ناگهان همه چیز تغییر کرد و آنها همه جا را ویران کردند.

سلطان یکی از 200 کشاورزی بود که برای برداشت محصول جلغوزه استخدام شده بود.

سالانه بیش از 23 هزار تن جلغوزه در افغانستان تولید می‌شود و صادرات این محصول از افغانستان به چین به بیش از 800 میلیون دلار رسیده است.

«سهراب قدری» از اعضای شوار ولایتی ننگرهار به رویترز گفته: طرف‌های درگیر موافقت خود را درباره برداشت محصول اعلام کرده بودند و در این منطقه نیز هیچ فعالیت غیرقانونی انجام نمی‌شد اما با این حال هواپیمای بدون سرنشین انسان‌های بیگناه را کشت.

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان ضمن تایید انجام حمله پهپادی توسط این نیروها مدعی شده که هدف حمله مخفیگاه عناصر داعش بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا