جهان

پلیس نروژ: مهاجم حمله به مسجد اسلو انگیزه نژادپرستی داشت

پلیس نروژ اعلام کرد مرد مهاجمی که متهم به قتل خواهر ناتنی خود بوده و سپس به گشودن آتش در مسجدی در نزدیکی اسلو، پایتخت این کشور در ماه آگوست اقدام کرده است، قطعا قاتل خواهرش بوده و 

پلیس نروژ اعلام کرد مرد مهاجمی که متهم به قتل خواهر ناتنی خود بوده و سپس به گشودن آتش در مسجدی در نزدیکی اسلو، پایتخت این کشور در ماه آگوست اقدام کرده است، قطعا قاتل خواهرش بوده و انگیزه نژادپرستی داشته زیرا خواهرش اصالت چینی داشته است.

فیلیپ مانشاس 22 ساله، پس از اینکه قصد داشت در مسجد النور در یک محله مرفه اسلو در دهم آگوست، آتش گشوده و دست به کشتار نمازگزاران بزند، توسط یک سالمند مسلمان 65 ساله خلع سلاح شد. در این حمله تنها یک نفر مجروح شد و خوشبختانه کسی آسیب جدی ندید. 

چندی بعد نیز جسد خواهر ناتنی 17 ساله وی در خانه اش پیدا شد. پلیس در بیانیه ای که روز گذشته منتشر گردید اعلام کرد که جسد این دختر که خواهر ناتنی متهم محسوب می شده در خانه اش پیدا شده و وی با شلیک 4 گلوله به قتل رسیده است.

«پال فدریک جورت کاربی» افسر پلیس نروژی درباره این واقعه توضیح داد: توضیحات و شواهد تکنیکی از جمله فقدان درگیری نشان می دهند که وی خواهرش را به خاطر داشتن نژاد متفاوت به قتل رسانده، زیرا او اصالتا آسیایی تبار بوده است.

پلیس تا کنون دو انگیزه متفاوت برای قتل وی را در نظر گرفته بود، اما به نظر می رسد که اکنون با قطعیت به نژادپرست بود عامل حملات اذعان می کند.

یکی از نظریه های دیگر این بود که خواهرش ممکن است از نقشه او برای حمله مطلع شده باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا