جهان

میلیون‌ها مسلمان در معرض محرومیت از تابعیت در هند هستند

بیش از 4 میلیون نفر از مردم هندوستان که بیشتر آنان را مسلمانان تشکیل می دهند هم اکنون در خطر محرومیت از تابعیت قرار دارند و حزب حاکم این کشور که یک ملی گرای راست افراطی هندو می باشد

 

بیش از 4 میلیون نفر از مردم هندوستان که بیشتر آنان را مسلمانان تشکیل می دهند هم اکنون در خطر محرومیت از تابعیت قرار دارند و حزب حاکم این کشور که یک ملی گرای راست افراطی هندو می باشد قصد دارد این عده را مهاجر خارجی اعلام کند.

 به گزارش شیعه ویوز به نقل از ایندیپندنت، در همین راستا دستگیری مهاجران در آسام ، ایالتی فقیرنشین و تپه ای در نزدیکی مرزهای میانمار و بنگلادش رو به گسترش است.

بسیاری از افرادی که تابعیت آن ها زیر سئوال رفته کسانی هستند که در هند متولد شده اند و تا به امروز از تمام حقوق شهروندان مانند رای گیری در انتخابات برخوردار بوده اند.

گفته می شود پیروزی دوباره مودی در انتخابات امسال و محبوبیت وی در میان هندوهای افراطی آتش این اقدامات را شعله ورتر ساخته است.

درحالی که اسلام هراسی در هندوستان رو به افزایش گذاشته است، ارعاب اقلیت مسلمان این کشور روز به روز بیشتر می شود. 

لازم به ذکر است کمتر از دو هفته پیش، دولت هند وضعیت استقلال تنها ایالت مسلمان نشین هند یعنی جامو و کشمیر را نیز برداشته و با اعزام نیروهای امنیتی به این کشور مسلمانان را سرکوب و بزرگان محلی را بازداشت کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا