جهان

آل خلیفه دو جوان شیعه بحرینی را اعدام کرد

دادستانی کل بحرین از اجرای حکم اعدام در حق دو جوان شیعه در این کشور خبر داد.

  

دادستانی کل بحرین از اجرای حکم اعدام در حق دو جوان شیعه در این کشور خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (BNA)، «احمد الحمادی»، دادستان کل این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بنا به درخواست دادستانی کل، حکم صادر شده در حق دو فرد محکوم صبح امروز (شنبه) به اجرا درآمد و آنها در حضور قاضی اجرای مجازات، نمایندگان دادستانی و دیگر افراد ذی ربط، به ضرب گلوله اعدام شدند.

الحمادی در بیانیه خود افزود دو شهروند بحرینی به اتهام عضویت در یک گروه به گفته وی تروریستی، ارتکاب قتل و حمل سلاح و مواد منفجره با هدف انجام فعالیت تروریستی، از سوی دادگاه عالی کیفری این کشور به اعدام محکوم شدند

 خانواده های دو جوان شیعه به نام های «احمد عیسی الملالی» ۲۴ ساله و «علی محمد العرب» ۲۵ ساله گفته اند که اجرای حکم اعدام فرزندان آنها از سوی «آل خلیفه» با وجود درخواست‌ گسترده نهادها و سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر برای توقف، تایید و عملی شد. 

بنا بر ادعای دادستانی بحرین، الملالی و العرب به قتل یک افسر وزارت کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی متهم شده بودند. در حالی که این دو جوان شیعه، چنین اتهامی را رد کرده و خاطر نشان ساخته بودند که اعترافات آنها تحت شکنجه از جمله شوک الکتریکی و کشیدن ناخن بوده است.

در اواسط ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی نیز چنین حکمی در حق سه جوان دیگر شیعه به نام های «عباس السمیع»، «سامی مشیمع» و «علی السنکیس» اجرا کرده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا