جهان

پلیس سریلانکا محکوم به تبعیض ضداسلامی شد

 یک سازمان حقوق بشری، پلیس سریلانکا را به تبعیض علیه مسلمانان محکوم کرد.

 

 

 یک سازمان حقوق بشری، پلیس سریلانکا را به تبعیض علیه مسلمانان محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز به قل از دیلی صباح، این سازمان با نام «جنبش رسانه ای آزاد» اعلام کرد که نیروی ویژه پلیس سریلانکا در تلاش برای بازداشت خبرنگاران برجسته و شناخته شده به خاطر نوشته های انتقادآمیزشان در رابطه با شورش های ضداسلامی و افراط گرایان بودایی با سوءاستفاده از قوانین سازمان ملل است.

نیروی ویژه پلیس سریلانکا روز جمعه اعلام کرد که یک خبرنگار آزاد را تحت قانون «میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی» سازمان ملل بازداشت می کند.

فعالان مسلمان در سریلانکا نیز می گویند، پلیس از زمان حملات یکشنبه عید پاک که جان دستکم 260 را گرفت، عده زیادی از مردان و زنان مسلمان را به بهانه های واهی و به صورت خودسرانه بازداشت کرده است.

 

پس از حملات تروریستی در سریلانکا بسیاری از مسلمانان شاهد حملات انتقام جویانه به مساجد، مراکز تجاری و منازل مسکونی شان بوده اند و خانه هایشان در شعله انتقام سوخته است.

یک گروه از بودایی های افراطی در پوتالام سریلانکا یک مسلمان را به قتل رسانده و در کل آمار خشونت های ضدمسلمانی به شدت افزایش یافته است.

 مسلمانان بر این باورند که پلیس هیچ اقدامی برای حفاظت از جان و اموال آنان به کار نمی گیرد و در مقابله با حملات برنامه ریزی شده، ماموران امنیتی تلاشی برای جلوگیری از این حملات نمی کنند.

لازم به ذکر است مسلمانان اکثرا در شرق و مرکز جزیره سکونت دارند و مساجد و منازل متعلق به آنان به طور وسیع به ویژه توسط بودایی های سیهالز مورد حمله قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا