جهان

بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت به مناسبت روز جهانی ریشه کنی خشونت جنسی در جریان جنگ ها و منازعات

به مناسبت روز جهانی ریشه کنی خشونت جنسی در جریان جنگ ها و منازعات، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» بیانیه ای صادر کرد.

 

 

 

به مناسبت روز جهانی ریشه کنی خشونت جنسی در جریان جنگ ها و منازعات، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» بیانیه ای صادر کرد.

 

سازمان ملل متحد در نوزدهم ماه ژوئن (29 خرداد) سال 2008 میلادی، به نمایندگی از جامعه جهانی و به منظور ریشه کن کردن پدیده زشت و وحشیانه خشونت جنسی در مناطق درگیر جنگ و منازعات قوانینی صادر کرد.

به همین مناسبت سازمان جهانی نفی خشونت، ضمن بیانیه ای، با یادآور شدن این قوانین، نگرانی خود را از ادامه این خشونت ها، بازگو کرده است.

این سازمان حقوق بشری گفته: بر اساس تحقیقات به عمل آمده، کودکان و زنان اولین قربانیان این جنایات هستند. اسنادی که از مناطق درگیر جنگ های مسلحانه می رسد نشان می دهد که غالب گروه های مسلح علیه زنان و کودکان خشونت جنسی به کار می برند، اما به دلایل گوناگونی از جمله رعایت فرهنگ و عرف اجتماعی، موارد بسیاری از این قبیل جنایات پنهان نگاه داشته می شود.

 

سازمان مسلمان آزاده گفته این رخدادهای ضد بشری در محدوده قدرت حکومت هایی به وقوع می پیوندد که به اعمال مصوبه های سازمان ملل متحد در این زمینه اعلام آمادگی و تعهد کرده اند؛ اما موارد مستند نشان می دهد که از این جنایت ها چشم پوشی می شود.

سازمان جهانی نفی خشونت از جامعه جهانی خواسته این جنایات را محکوم کرده و از استمرار آن جلوگیری نماید و گروه ها و رژیم های سیاسی را که به این قبیل جنایات اقدام می کنند، با ابزار تحقیقات شفاف جهانی تحت پیگرد قرار دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا