جهان

به تعویق افتادن افتتاح اولین مسجد آتن پایتخت یونان برای چندمین بار

افتتاح نخستین مسجد آتن، که پس از چندین بار تعویق، قرار بود انجام شود، باز هم به زمان دیگری موکول شد.

 

 

افتتاح نخستین مسجد آتن، که پس از چندین بار تعویق، قرار بود انجام شود، باز هم به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از یورونیوز، پس از تعویق چند باره آغاز به کار تنها مسجد پایتخت یونان، در حالی که قرار بود ۱۷ خرداد افتتاح شود، به وقت دیگری موکول شد. 

مقامات این کشور اعلام کردند احتمالا این مسجد تا ماه سپتامبر (شهریورماه) افتتاح خواهد شد.

«کوستاس گاوروغلو» وزیر آموزش و پرورش یونان در اینباره به خبرنگاران گفت: به زودی اقامه نماز در این مسجد، به امامت یک امام جماعت انجام خواهد شد و امیدواریم این امر در ماه سپتامبر اتفاق بیفتد.

با آنکه در دیگر نقاط یونان مساجدی وجود دارد، اما آتن از زمان پایان سلطه عثمانی ها بر این کشور در سال ۱۸۳۳ میلادی، فاقد یک مسجد رسمی بوده است.

طرح ساخت مسجد در آتن از سال ۱۸۹۰ با تصویب قانونی در مجلس این کشور کلید خورد؛ اما تا کنون به نتیجه نرسیده است.

از زمان شروع ساخت این مسجد، مخالفت‌های زیادی به ویژه از سوی راستگرایان افراطی این کشور با آن اعلام شده و افتتاح آن تاکنون بارها به تعویق افتاده است.

این مسجد که برخلاف اغلب مساجد دیگر دنیا مناره ندارد و اجازه نصب بلندگو برای پخش اذان در آن داده نشده،‌ گنجایش ۳۰۰ نمازگزار مرد و ۵۰ نمازگزار زن را دارد.

قرار است این مسجد به جز ماه مبارک رمضان که به صورت ۲۴ ساعته باز خواهد بود، در سایر ایام سال یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از نماز پذیرای نمازگزاران باشد.

شایان ذکر است، ۲۰۰ هزار مسلمان که بیشتر آنها اصالتا از کشورهایی همچون پاکستان، سوریه، افغانستان و بنگلادش هستند در آتن زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا