جهان

سازمان جهانی مسلمان آزاده: از بازداشت های کورکورانه در الجزایر خودداری شود

در پی دستگیری های کورکورانه در کشور الجزایر، سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاده ـ با صدور بیانیه ای ضمن محکوم نمودن این بازداشت ها خواستار توقف آنها گردید.

 

در پی دستگیری های کورکورانه در کشور الجزایر، سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاده ـ با صدور بیانیه ای ضمن محکوم نمودن این بازداشت ها خواستار توقف آنها گردید.

به گزارش شیعه ویوز این سازمان حقوق بشری در بیانیه خود با اشاره به رخ دادهای اخیر الجزایر، آورده است: ما تحولات سیاسی جاری در الجزایر، به ویژه رخدادهای پس از استعفای «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور این کشور و به قدرت رسیدن شورای نظامی را کاملاً زیر نظر داشته و نسبت به پاره ای اقدامات و رفتارهای نقض کننده حقوق بشر به شدت نگرانیم.

این بیانیه ادامه داد: شورای نظامی الجزایر پس از تحولات این کشور، بازداشت های بی سابقه ای را از میان همراهان رئیس جمهور پیشین و وابستگان وی انجام داده که از دیدگاه برخی ناظران این کار با هدف همراهی با ملتی صورت گرفته که در دوره پیشین تحت سرکوب بوده و اکنون مشتاق آزادی هستند.

مسلمان آزاده افزود: ادامه این روند می تواند با افزایش خشونت ها همراه شده و مردم این کشور را تحت فشاری دوباره قرار دهد، چرا که با نادیده گرفته شدن حقوق قانونی، روند محاکمه عادلانه بازداشت شدگان، به طور خواسته یا ناخواسته نقض می شود و این قبیل اقدام ها چالش بزرگی در برابر دمکراسیِ نوپایی است که در الجزایر در حال شکل گرفتن است.

سازمان جهانی نفی خشونت در پایان بیانیه خود، از تمامی طرف های مسئول در الجزایر خواست جانب احتیاط را رعایت کرده و با دقت سابقه دست اندرکاران دولت پیشین را مرور نمایند تا از رفتارهای ضد حقوق بشری به دور بوده و مانند حکومت پیشین به سرکوب و دیکتاتوری روی نیاورند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا