جهان

سازمان جهانی نفی خشونت: اعمال خشونت متقابل بین مسلمانان و پیروان دیگر ادیان محکوم است

در پی درگیری هایی که اخیراً بین برخی از مسلمانان و مسیحیان رخ داده، سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) با صدور بیانیه ای نسبت به این حوادث و پیامدهای آن هشدار داد.

 

در پی درگیری هایی که اخیراً بین برخی از مسلمانان و مسیحیان رخ داده، سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) با صدور بیانیه ای نسبت به این حوادث و پیامدهای آن هشدار داد.

در این بیانیه که شیعه ویوز نسخه ای از آن را به دست آورده آمده است:

مشکلات پیش آمد نموده میان برخی مسلمانان و مسیحیان در بعضی از کشورها، نگرانی سازمان های حقوق بشری را در پی داشته و بیم آن می رود که دامنه اقدامات نژاد پرستانه اینچنینی گسترش یافته و امنیت اجتماعی در کشورهای مختلف را تحت اشعاع قرار دهد.

مسلمان آزاده در ادامه بیانیه خود با اشاره به برخی حملات تروریستی در نقاط مختلف جهان از قبیل حمله همزمان به مساجد مسلمانان در انگلیس، ترور ناموفق یکی از علمای اهل تسنن پاکستان، حمله فردی با سلاح سرد به کشیشی کاتولیک در کلیسایی در مونترال کانادا، حمله یک فرد مسلح به شهروندان هلندی در قطار شهری و حمله تروریستی به شیعیان در افغانستان توسط سنی های تندرو، تمامی آنها را از پیامدهای افراط گرایی دانست و به مقابله با این گونه تفکرات خشونت آمیز تاکیید کرد.

«سازمان جهانی نفی خشونت» ادامه داد: 

ما معتقدیم هدف قرار دادن مسلمانان مهاجر در اروپا و دیگر مناطق تهدیدی بزرگ به شمار می رود که بازتابی از فعالیت های گروه های افراطیِ راست گرای نژادپرست و در واقع چالشی حقیقی برای سلامت و امنیت جوامع در تمام جهان است و بدون شک به نژاد پرست ها کمک میکند تا با تحریک مسلمانان و دیگر ادیان، آنش خشونت را میان آنها شعله ور گرداند.

مسلمان آزاده همچنین از حکومت ها و کشورهای مختلف خواست، با ارزیابی این اتفاقات و برای جلوگیری از تکرار اقدام های نژادپرستانه با تنگ کردن عرصه بر مروجان و مبلغان اندیشه های نژادپرستانه و تحریک کنندگان به دشمنی و کینه توزی راهکاری استراتژیک در پیش گیرند.

سازمان جهانی نفی خشونت در پایان بیانیه خود خواست تا قوانینی بازدارنده برای ممانعت از نشر افکار تحریک کننده وضع نمایند تا به کمک آنها با مروجانِ منازعات و چالش های اجتماعی برخورد شود.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا