جهان

اختصاص ۳۹ میلیون دلار برای تامین امنیت مراکز مذهبی در استرالیا

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد این کشور برای افزایش امنیت در مراکز مذهبی در مقابل حملات احتمالی بودجه بیشتری را اختصاص می‌دهد.

 

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد این کشور برای افزایش امنیت در مراکز مذهبی در مقابل حملات احتمالی بودجه بیشتری را اختصاص می‌دهد.

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد بودجه ۳۹ میلیون دلاری را به منظور تامین امنیت در مدارس، مکان‌ها مذهبی، عبادتگاه‌ها و مجمع‌های مذهبی تخصیص خواهد داد. 

بنا به گفته نخست وزیر استرالیا، این بودجه صرف نصب پروژکتور، حصارکشی، زنگ‌های اعلام هشدار، سیستم‌های امنیتی و تیرک‌های مهار و دوربین‌های مدار بسته خواهد شد. 

نخست وزیر استرالیا در این‌باره گفت: آرزو می‌کردم که در عبادتگاه‌های ما نیاز به این قبیل تدابیر امنیتی نباشد، ولی اکنون این مسئله مرا ناراحت می‌کند که چنین تدابیری ضروری شده است. 

تصمیم دولت استرالیا برای افزایش تدابیر امنیتی در مراکز مذهبی این کشور به دنبال حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند در روز جمعه صورت گرفت.

در این حمله در حدود 100 تن از مسلمانان نیوزلند توسط گروهی از نژاد پرستان افراطی در درون مسجد و با سلاح گرم هدف گلوله قرار گرفتند.

این حمله تروریستی جان 50 مسلمان را گرفت و 20 تن دیگر از آنها نیز حال وخیمی دارند.

بنا به گزارش رسانه‌های نیوزیلند، یکی از مهاجمان اصلی این حادثه پیش از اجرای این حمله تروریستی، با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، انگیزه خود را از حمله مسلحانه به نمازگزاران مسجد النور (یکی از مساجد هدف قرار گرفته شده) در شهر کرایست چرچ، «مقابله با مهاجرت مسلمانان» اعلام کرده است. این فرد در این ویدئو خود را «برنتون تارانت» ۲۸ ساله، اصالتا اهل استرالیا و یک «سفید پوست معمولی» معرفی می‌کند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا