جهان

تظاهرات انگلیسی‌ها علیه اسلام هراسی در لندن

هزاران نفر از ساکنان پایتخت انگلیس در تجمعی مردمی علیه نژاد پرستی و اسلام هراسی تظاهرات کردند.

 

هزاران نفر از ساکنان پایتخت انگلیس در تجمعی مردمی علیه نژاد پرستی و اسلام هراسی تظاهرات کردند.

به دنبال حمله تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند، هزاران نفر از ساکنان لندن به نشانه همبستگی با بازماندگان این فاجعه در مرکز این شهر تظاهراتی را علیه تبعیض نژادی و اسلام هراسی برپا کردند.

در این تظاهرات که توسط جمعی از فعالان فضای مجازی موسوم به «ایستادگی مقابل تبعیض نژادی» سازمان دهی شده بود، علاوه بر سازمان‌های اسلامی مردم نهاد، دیگر گروه‌های ضد نژادپرستی نیز شرکت کردند.

بیش از 10 هزار نفر از «هاید پارک» لندن به سوی ادارات دولتی واقع در «داونینگ استریت» راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان در این مراسم در همبستگی با مسلمانان به ویژه به دنبال حادثه تروریستی در نیوزیلند، شعارهایی سردادند.

سازمان دهندگان این تجمع، در بیانیه‌ای اینترنتی اعلام کردند که حمله تروریستی وحشتناک در دو مسجد کرایست‌چرچ باعث شوکه شدن جهان شده و هشداری درباره انجام اقدامات تروریستی راست‌های افراطی است.

در ادامه این بیانیه پیش از برگزاری این راهپیمایی آمده است: از آنجا که ما در روز بین‌المللی مقابله با نژادپرستی، اسلام هراسی، یهودی ستیزی و فاشیستم این راهپیمایی را برگزار می‌کنیم، می‌خواهیم تا پیام همدردی خود را به قربانیان حمله تروریستی در نیوزیلند اعلام و همبستگی تمام جوامع را علیه تفکرات افراطی و نزاد پرستی بیان کنیم.

در همین حال، بسیاری از مردم در مقابل مساجد سراسر انگلیس برای نشان دادن همبستگی خود با مسلمانان در نتیجه حمله در نیوزیلند، گل گذاشتند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا