جهان

نماینده محجبه در ژنو حاضر نشد کشف حجاب کند

یک نماینده مسلمان در ژنو، اجازه نشستن در صندلی اجلاس ژنو را پیدا نکرده و در گالری عمومی نشست.

 

یک نماینده مسلمان در ژنو، اجازه نشستن در صندلی اجلاس ژنو را پیدا نکرده و در گالری عمومی نشست.

درحالی که قانون بحث برانگیز ممنوعیت حجاب در ژنو به اجرا گذاشته شده، یک نماینده مسلمان برای اینکه حاضر به برداشتن حجابش  نشد، در جلسه عمومی شورای ژنو مجبور شد در گالری عمومی بنشیند.

سابینه تیگومونین، نماینده سبزها در شهر میرن در ایالت ژنو در کشور سوئیس درحالی با حجاب در این اجلاس شرکت می کرد که قانون سکولار اخیر 9 مارس به اجرا گذاشته شد. طبق قانون جدید محدودیت های مذهبی در فضای عمومی به اجرا گذاشته می شوند که بسیاری از احزاب از جمله سبزها، سازمان های فمینیستی، اتحادیه ها و گروه های اسلامی آن را مورد انتقاد قرار داده اند. 

به این ترتیب نمایندگان منتخب ژنو اجازه ندارند هنگامی که در جلسات شورا شرکت کرده یا فعالیت های رسمی دیگرشان نمادهای مذهبی از جمله حجاب داشته باشند.

با این حال براساس گزارش های رسیده این نماینده محجبه حاضر نشد حجاب خود را در بیاورد و در جلسه روز سه شنبه اجلاس ژنو مجبور شد در گالری عمومی بنشیند و حق رای را از دست داد.

حزب سبز ها پیشتر درخواست تجدیدنظر در اجرای این قانون ارائه داده اند اما رسیدگی به این درخواست تا 22 مارس به تاخیر افتاده است.

ماریسه آماتو سرپرست گروه سبزها در مرین گفت که این گروه به قانون و مقررات گذاشته شده احترام می گذارد، با این حال با آن مخالف است زیرا معتقد است که مغایر با قانون اساسی کشور می باشد.

گفته می شود براساس قانون اساسی سوئیس، باید به حق آزادی دینی همه احترام گذاشته شود.

وی همچنین افزود: اینکه همکارم مجبور شد خارج از جلسه شورای عمومی بنشیند «نقض آراء مردم» است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا