جهان

سازمان ملل گزارش داد؛ وخامت اوضاع پناهجویان روهینگیا در بنگلادش

سازمان ملل اوضاع آوارگان روهینگیا را وخیم خواند.

 

سازمان ملل اوضاع آوارگان روهینگیا را وخیم خواند.

فرستاده ویژه سازمان ملل اعلام کرد وضعیت مسلمانان روهینگیا که از میانمار به بنگلادش گریخته و در منطقه «کاکس بازار» این کشور زندگی می‌کنند بسیار وخیم است و نشانه‌های امیدوار‌کننده چندانی برای بهبود اوضاع به چشم نمی‌خورد.

کریستین شرنر برگنر (Christine Schraner Burgener) نماینده ویژه دبیر‌کل سازمان ملل متحد در امور میانمار در گزارشی به شورای امنیت درباره مشاهدات خود از میانمار، بنگلادش و دیگر مناطقی که بازدید کرده بود این سخنان را ابراز کرد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از آناتولی، بنابر گزارشی که سازمان ملل بر اساس سخنان وی منتشر کرده است، برگنر اعلام کرده که ۱۸ ماه از زمان آغاز درگیری‌ها در ایالت راخین میانمار می‌گذرد و صدها هزار روهینگیایی مجبور شده‌اند از خانه‌های خود فرار کنند و به کشورهای اطراف از جمله بنگلادش بروند.

خانم برگنر گفت: با آنکه بنگلادش و جوامع محلی نسبت به پناهندگان بسیار مهربان بوده‌اند، اما این وضعیت نمی‌تواند در بلند مدت تداوم داشته باشد.

وی افزود آغاز برنامه سازمان ملل برای این منطقه در سال ۲۰۱۹ که با هدف حمایت از پناهجویان و جوامع محلی تدوین شده است نیز، نیازمند بودجه فوری است.

برگنر همچنین گفت: کارهایی که بلافاصله باید انجام شود توقف درگیری‌ها در میانمار، دسترسی بدون محدودیت به آوارگان، بررسی ریشه‌ها و علل شروع تنش‌ها و فراهم ساختن زمینه ثبات پایدار است.

در خبری دیگر نیز دولت بنگلادش اعلام کرده است که دیگر پذیرای پناهندگان روهینگیایی نخواهد بود؛ چرا که هنوز سازوکار مشخصی برای بازگرداندن پناهجویان موجود در نظر گرفته نشده و وضعیت هر روز وخیم تر می‌شود.

بنابر اعلام سازمان عفو بین‌الملل، از آغاز حملات ارتش میانمار به شهرها و روستاهای محل سکونت مسلمانان روهینگیا در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۵۰ هزار پناهجوی روهینگیایی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، ازمیانمار گریخته و وارد خاک بنگلادش شده‌اند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا