جهان

ادامه اسلام ستیزی و سرکوب مسلمانان چین با تلفیق کمونیسم و اسلام!

چین، قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن فرهنگ مسلمانان با آموزه های کمونیسم سازگار می شود.

 

چین، قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن فرهنگ مسلمانان با آموزه های کمونیسم سازگار می شود.

کشور جمهوری خلق چین در ادامه پروژه اسلام ستیزی و به منظور آنچه حفظ ثبات اجتماعی خوانده، قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن فرهنگ مسلمانان با آموزه های کمونیسم سازگار می شود!

به گزارش شیعه ویوز به نقل از  گلوبال تایمز، این حرکت دولت چین در پی دیدار مقامات این کشور با نمایندگان هشت انجمن اسلامی چین صورت گرفت؛ مقامات دولت چین اعلام کردند که اسلام را با کمونیسم سازگار ساخته و اقداماتی در راستای تطبیق اسلام با آداب و رسوم چینی انجام می دهند.

بیش از 70 مبلغ مذهبی از ناحیه مستقل منطقه اویغوری سین کیانگ، در یک دوره آموزشی اجباری چهار ماهه در پکن شرکت کرده و متعهد به آموزش تجربیات اسلامی به مردم منطقه آسیب دیده توسط افراط گرایان مذهبی شدند.

به نوشته این نشریه، در حال حاضر جزئیاتی درباره چگونگی انجام این اقدامات ارائه نشده است.

این تصمیم در پی سرکوب مسلمانان اویغور چین اتخاذ شده است.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد نزدیک به یک میلیون اویغور در بازداشتگاه های ایالت سین کیانگ نگهداری می شوند! آنها در آنجا مجبور به انکار دین خود و اعلام وفاداری به حزب کمونیست حاکم بر چین هستند.

گروه های حقوق بشری،چین را محکوم به «پاکسازی قومی» کرده اند.در ماه آگوست،روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که جهان نمی تواند کمپینی که علیه مسلمانان در چین به راه افتاده است را مورد بی توجهی قرار دهد.

 انجام دستورات اسلام از جمله نماز خواندن، روزه گرفتن، داشتن حجاب و بلند بودن ریش آقایان در چین خلاف قانون است و منجر به بازداشت توسط دولت می شود. 

مدارس مذهبی و کلاس های عربی نیز ممنوع هستند و کودکان از شرکت در فعالیت های اسلامی منع شده اند؛ اما چین این انتقاد را رد کرده و مدعی است که از دین و فرهنگ اقلیت هایش محافظت می کند و مدافع دین و فرهنگ اقلیت هایی است که در این کشور زندگی می کنند.

اویغورها مردم ساکن شمال غرب چین هستند که در ایالت خودمختار سین کیانگ (اویغورستان) به مرکزیت اورومچی زندگی می‌کنند و اقلیت ساکنان آن ترک ‌تبار و مسلمانان اویغوری هستند.

چین به بهانه نگرانی از افزایش فعالیت‌های افراطی در این منطقه، محدودیت های شدیدی علیه مسلمانان این کشور اعمال می کند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا