جهان

یک شبکه تلویزیونی به خاطر اخبار جعلی علیه مسجد شیعیان عذرخواهی کرد

شبکه تلویزیونی فرانسوی زبان تی وی ای، مستقر در مونترال کانادا، به خاطر انتشار خبر جعلی درباره مسجد شیعیان در سال 2017 عذرخواهی کرد.

 

شبکه تلویزیونی فرانسوی زبان تی وی ای، مستقر در مونترال کانادا، به خاطر انتشار خبر جعلی درباره مسجد شیعیان در سال 2017 عذرخواهی کرد.

یک سال پیش در دسامبر 2017 این شبکه تلویزیونی با انتشار گزارشی مدعی شده بود که مسجد مونترال کارگران ساختمانی زن را به خاطر جنسیت شان از محل مسجدسازی بیرون رانده اند.

در بیانیه ای که در وبسایت خبری این شبکه تلویزیونی فرانسوی زبان منتشر گردیده آمده است: پس از تحقیقات برای تایید حقیقت پشت این ماجرا و آنچه شاهدان به خبرنگاران ما گفته بودند، شبکه تی وی ای، به این نتیجه رسیده که اطلاعات منتشر شده نادرست و بی اساس بوده است.

این بیانیه می افزاید: ما عمیقا از مسجد بیت المکرم، گروه اسلامی اهل بیت علیهم السلام، مسئولان و اعضاء و نمازگزاران به سبب ناراحتی هایی که در پی انتشار این داستان ها مسبب آن بوده ایم، عذرخواهی می کنیم.

مسجد شیعی مذکور نیز به عذرخواهی شبکه پاسخ داده و اعلام کرده است: یک سال پیش تی وی ای، اطلاعات نادرست و بی اساسی در مورد ما منتشر داد و سبب اخلال در فعالیت های روزانه ما شد. امروز پس از تحقیقات انجام شده ما یک عذرخواهی صمیمانه دریافت کردیم که می پذیریم.

گفته  می شود پس از انتشار اخبار جعلی درباره مسجد اهل بیت علیهم السلام، مقامات این مسجد شایعات را انکار کرده و گفته بودند که از آغاز پروژه ساخت و ساز رابطه خوبی با کارکنان ساختمان سازی داشته اند.

نمایندگان مسجد نیز از گزارشی که توسط این شبکه منتشر شده بود شگفت زده شده بودند.

در بیانیه آنان آمده بود: انتشار چنین گزارش هایی می تواند منجر به از بین رفتن روابط خوب میان مسلمانان و غیرمسلمانان در منطقه شود.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا