جهان

برگزاری سمیناری با عنوان: «در جستجوی وطن، با سوالی برای هویت»، در انگلیس

نشستی با هدف کمک به نسل جوان شیعه برای بازیابی هر چه عمیق تر هویت دینی، در شهر «منچستر» کشور انگلیس برگزار شد.

 

نشستی با هدف کمک به نسل جوان شیعه برای بازیابی هر چه عمیق تر هویت دینی، در شهر «منچستر» کشور انگلیس برگزار شد.

این سمینار به همت انجمن مسلمانان منچستر و برخی موسسات شیعی، و با عنوان «در جستجوی وطن با سوالی برای هویت»، در سالن اجتماعات هتل «پیکادیلی» شهر منچستر  برگزار شد.

به گزارش شیعه ویوز، در این سمینار شخصیت‌های دینی شیعه از شهرهای مختلف انگلیس و مهمانانی ویژه از سراسر دنیا حضور داشتند.

در این سمینار که از بخش هایی مختلف تشکیل شده بود، برخی از علما از جمله «آیت الله سید فاضل میلانی»، طی سخنانی چگونگی بازیابی هویت شیعی و برخی الگوهای شرقی سازگار با دین مبین اسلام را برای جوانان حاضر تبیین کردند و به سوالات آن‌ها نیز پاسخ دادند.

همچنین در بخش دیگری از این نشست، نمایندگان موسسه‌های شیعی دعوت شده به این همایش، ضمن معرفی مجموعه‌های خود و بیان اهداف آن ها،  به سوالات حاضران در باره این موسسه‌ها پاسخ دادند. یکی از شرکت کنندگان، نماینده مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام بود.

بر اساس این گزارش، «شيخ یحیی سيمور» به نمایندگی از مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام – به عنوان بزرگ ترین مجموعه رسانه‌ای مستقل شیعی در سطح جهان – ضمن شرح خدمات فعلی و برنامه‌های منسجم این مجموعه رسانه‌ای برای آینده، با رویی گشاده به سوالات حاضران درباره این مجموعه رسانه‌ای پاسخ گفت.

همچنین مدير شبكه انگليسی زبان اهل بيت و مدير مجله الكترونيكی مسلم وايد نیز با حضور در این نشست، در مورد پيدايش رسانه‌های خود و آينده رسانه‌های شیعی سخن گفتند. 

در پایان این همایش نیز، مادحان اهل بیت علیهم السلام به مناسبت عید غدیر ثانی، به مدیحه سرایی و سرودخوانی پرداختند.

شایان ذکر است، آقای «قاسم فهد» عضو هيئت رئیسه و از موسسان مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام نیز، به عنوان یکی از مهمانان ویژه، در این سیمنار شرکت داشت.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا