جهان

نتایج یک پژوهش نشان داد؛ رشد ۱۰ درصدی دشمنی با مسلمانان در آلمان

نتایج یک پژوهش در دانشگاه «لایپزیگ» آلمان نشان می‌دهد که دشمنی با گروه‌های اقلیت در آلمان همچون مسلمانان و پناهجویان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

 

نتایج یک پژوهش در دانشگاه «لایپزیگ» آلمان نشان می‌دهد که دشمنی با گروه‌های اقلیت در آلمان همچون مسلمانان و پناهجویان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

این پژوهش با همکاری بنیاد «هاینریش بل» انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که ۴۴.۱ درصد از افرادی که در نظرسنجی‌های این پژوهش‌ شرکت کرده‌اند، با ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به آلمان موافق هستند، این درحالی است که در بررسی‌های جدید در ایالت‌های فدرال، این آمار ۵۰.۷ درصد است و نسبت به سال‌های قبل که ۴۲.۲ درصد بوده، رشد قابل توجهی داشته است.

براساس این تحقیق، ۵۸.۸ درصد از پاسخ‌دهندگان، حتی مسلمانان را افرادی غریبه در کشور خود می‌دانند. این آمار نشان می‌دهد که میزان مخالفت با حضور مسلمانان در آلمان از سال ۲۰۱۴،  در حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در این‌ باره می‌گوید:«نگرش‌های نژادپرستانه مانند مواد مخدر برای افراط‌گرایان، خطرناک و اعتیادآور است. علاوه بر این، نگرش‌هایی که متأسفانه در شرق آلمان بیشتر دیده می‌شود، تهدیدی جدی برای دموکراسی است. تقریبا یک سوم جمعیت جامعه دموکراتیک ما، اکنون نژادپرست هستند، بنابراین مهم است که هر چه سریع‌تر، اقدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از گسترش این نگرش در جامعه به‌کار ببریم.»

المار برهلر، یکی از مدیران این پژوهش، ساختار اجتماعی متفاوت را دلیل این تفاوت می‌داند. او همچنین اشاره می‌کند که بسیاری از افراد تحصیل‌کرده از شرق به غرب آلمان نقل‌ مکان کرده‌اند. این پژوهش همچنین به حزب آلترناتیو برای آلمان اشاره کرده است. براساس نتایج این پژوهش، راستگرایان افراطی در حال حاضر یک خانه سیاسی و حزبی قدرتمند پیدا کرده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا