جهان

پنجمین سالگرد روز درهای باز مساجد در استرالیا

مساجد استرالیا امروز پنجمین سالگرد «روز ملی درهای باز» را گرامی داشتند.

 

مساجد استرالیا امروز پنجمین سالگرد «روز ملی درهای باز» را گرامی داشتند.

مسجد گاردن سیتی در شهر توومبا واقع در ایالت کوئینزلند در استرالیا، امروز به مناسبت پنجمین سالگرد روز ملی «درهای باز»، درهایش را به روی غیرمسلمانان گشود.

روز ملی درهای باز مساجد در استرالیا، یک ابتکار انجمن مسلمانان لبنانی با حمایت سازمان خدمات اجتماعی در این کشور است که هدف آن ارتقاء همبستگی ملی، توجه به امور اقلیت ها و از بین بردن سوءبرداشت ها نسبت به مسلمانان انجام می شود.

سمیر داندان، رئیس انجمن مسلمانان لبنانی در این باره به خبرنگاران گفت: من خود شخصا تمامی اعضای جامعه را دعوت می کنم که در این خوش آمدگویی و حرکت فوق العاده شرکت کنند و امروز به  نزدیک ترین مسجد محلی مراجعه کرده و از آن محل بازدید کنند.

وی افزود: در حال حاضر و در شرایط کنونی جامعه بیش از هر چیز به این ابتکار ملی نیازمندیم. در زمانه کنونی و با توجه به اتفاقات اخیر در داخل و خارج از استرالیا، مهم و ضروری است که مردم چه از روی کنجکاوی و چه به خاطر داشتن سئوالات جدی، از این فرصت استفاده کنند و وارد یک مسجد شوند و خودشان بفهمند که واقعیت در رابطه با مسلمانان چیست.

در مراسم روز درهای باز مساجد، بازدیدکنندگان تجربیات مختلف و بی نظیری داشته، از آن ها با غذاهای سنتی و خوراکی های میان وعده پذیرایی خواهد شد، می توانند از بخش های مختلف مساجد بازدید کرده و در جلسه پرسش و پاسخ نیز شرکت کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا