جهان

محمد، جزو محبوب ترین نامها در انگلیس

نام هایی همچون محمد، سال هاست فراوانی چشمگیری در انگلیس داشته و در سال های آینده، این نام در کوچه و خیابان بیش تر شنیده خواهد شد.

 

نام هایی همچون محمد، سال هاست فراوانی چشمگیری در انگلیس داشته و در سال های آینده، این نام در کوچه و خیابان بیش تر شنیده خواهد شد.

اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد: سال گذشته بیشترین نام برای نوزادانی که در این کشور متولد شدند به نام‌های محمد، اولیور و اولیویا ثبت شده است.

این اداره افزود: در سال 2017 میلادی، نخستین بار در این کشور، نام سارا در میان یکصد نام محبوب برای نوزادان قرار نگرفت.

اداره آمار انگلیس، نام هایی همچون هلو (سلام)، هانتر، توماس و پاپی، در میان پر شمارترین نام های برگزیده برای نوزادان انگلیس برگزیده شدند.

به نوشته روزنامه گاردین، نام هایی همچون محمد، سال هاست تواتر فراوانی در انگلیس دارد و در سال های آینده، این نام در کوچه و خیابان بیش تر شنیده خواهد شد، چرا که در شهر لندن پایتخت این کشور و برخی مناطق دیگر رتبه اول را بدست آوره است.

اداره ملی آمار انگلیس همچنین اعلام کرد برای دختران نوزاد پارسال نام هایی همچون لیلا (Lyla)، اورلا (Orla)، ادیث (Edith) و هالی در فهرست ده نام محبوب قرار گرفت و برای نوزدادن پسر نام لئو (Leo)، در میان ده نام محبوب و نام رالف (Ralph)، نیز در فهرست یکصد نام محبوب قرار گرفت.

والدین انگلیسی پارسال به 348 هزار و 71 نوزاد پسری که در این کشور به دنیا آمدند، 28 هزار و 222 نام متفاوت و به 331 هزار و 35 دختری که به دنیا آمدند، 35 هزار و 475 نام مختلف دادند.

نام سیاستمداران انگلیسی، جذابیت چندانی برای والدین این کشور ندارد زیرا پارسال نام بوریس (نام وزیر خارجه پیشین)، جرمی (رهبر حزب کارگر) و ترزا (نام نخست وزیر انگلیس) در میان یکصد نام محبوب قرار نگرفت.

اگرچه مسلمانان حدود پنج درصد از جمعیت انگلیس را تشکیل می دهند، اما اغلب والدین ترجیح می دهند فرزندان پسرشان، را محمد نامگذاری کنند.

به نوشته گاردین، از سال 1926 میلادی در انگلیس نام محمد بر نوزادن پسر نهاده شد و از همان تاریخ یکی از محبوب ترین نام های پسران در این کشور باقی مانده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا