جهان

انگلیس کودک ۶ ساله مسلمانی که در این کشور به دنیا آمده را ممنوع الورود کرد

دولت انگلیس گذرنامه پسر بچه مسلمان 6 ساله را که به خارج از کشور سفر کرده بود باطل کرد.

 

دولت انگلیس گذرنامه پسر بچه مسلمان 6 ساله را که به خارج از کشور سفر کرده بود باطل کرد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از ایندیپندت «محمد باراک دیالو بانگورا» پسر 6 ساله مسلمانی است که در سال 2012 در لیدز انگلستان به دنیا آمده، وی پس از اینکه 6 هفته برای ملاقات با دوستان خانوادگی اش به بلژیک در تعطیلات تابستانی رفته بود، موقع بازگشت به بریتانیا، اجازه ورود به خاک این کشور را از دست داد.

محمد قرار بود روز یکشنبه به نزد مادرش در انگلیس بازگردد اما مقامات فرودگاه زوانتم در بروکسل اعلام کردند که از سوی وزارت کشور انگلیس به  آن ها ابلاغ شده مانع از ورود وی به بریتانیا شوند.

مقامات وزارت کشور اعلام کردند نامه ای به مادر وی که اصالت گینه ای دارد فرستاده اند، اما این مادر مدعی است که هیچ نامه ای از سوی دولت دریافت نکرده و تنها پس از اینکه از ممنوع الورودی پسرش شکایت کرده به وی ایمیل زده اند.

«دایان ابوت» وزیر دولت سایه در انگلستان، این حادثه را «حقیقتا شوکه کننده» توصیف کرده و گفت: جلوگیری از بازگشت یک کودک 6 ساله به خانه اش در انگلیس یکی از تاثیرات مخوف «محیط خصمانه دولت» این کشور است.

خانم ابوت در این باره به خبرنگاران گفت: این که این دولت بر سر یک سیستم مسدود کننده ورود کودکان 6 ساله که در همین کشور متولد شده اند پافشاری می کند، فرای تصور است. اینکه مردم نتوانند به کشور خودشان برگردند از آثار سیاست های غلط آنان است و تازمانی که این محیط خصمانه سیاسی پایان نگیرد همین اوضاع ادامه خواهد داشت.

«چی پاتل» مدیر سیاست های قانونی شورای مشترک رفاه مهاجران نیز خواستار تحقیق کامل و مستقل درباره این اتفاق شده و و وزارت کشور بریتانیا را به «آواره سازی یک کودک در کشور خارجی که تنها انگلستان را وطن خودش می شناسد» متهم کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا