جهان

بیستمین سالگرد تنها مدرسه اسلامی ولز انگلستان برگزار شد

بیستمین سالگرد تاسیس تنها مدرسه ابتدایی اسلامی در ولز انگلستان، واقع در شهر کاردیف، با برپایی تور آشنایی با بخش های مختلف این نهاد اسلامی برگزار شد.

 

بیستمین سالگرد تاسیس تنها مدرسه ابتدایی اسلامی در ولز انگلستان، واقع در شهر کاردیف، با برپایی تور آشنایی با بخش های مختلف این نهاد اسلامی برگزار شد.

زاهد خان از معلمان مدرسه در مصاحبه با خبرنگاران در این باره گفت: اینجا مدرسه شادی است و جنبه های مختلفی دارد. البته مدرسه ما هم همانند مدارس دیگر دانش آموزان و مشکلات مشابه دارد؛ با این حال والدین دانش آموزان درک بهتری نسبت به اهداف اصلی مدرسه برای تعلیم و پرورش فرزندانشان دارند.

وی افزود: ما برنامه آموزشی ملی در ولز را دنبال می کنیم و مطالعات اسلامی نیز به دانش آموزان آموزش داده و ضمن آشنا نمودن آنها با دیگر ادیان، سعی داریم مفاهیم را در موضوعات اسلامی به فرزندان خانواده های مسلمان بیاموزیم. 

خان که سرپرست معلمان این مدرسه است ادامه داد: اینجا زندگی در خانه و مدرسه با هم تلفیق شده و دانش آموزان مسلمانی که در کشورهای غربی بزرگ می شوند همیشه مجبورند که یک شخصیت دوگانه داشته باشند و ما سعی داریم این فاصله را کم کنیم.

گفتنی است مدرسه ابتدایی اسلامی کاردیف، در سال 1998 به عنوان یک مدرسه مستقل با 80 دانش آموز کار خود را در اتاق های کوچک طبقه بالای یک مسجد آغاز کرد. 

ولی امروزه این مدرسه اسلامی به صورت جداگانه در ساختمانی که قبلا متعلق به کلیسای سنت مونیکا بوده، تاسیس شده و ظرفیتی معادل 138 دانش آموز مسلمان دارد. دانش آموزان دختر در این مدرسه باحجاب هستند و با وجود آموزه های اسلامی، فضایی عادی در آن حکمفرما است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا