جهان

قدیمی ترین مسجد شهر ادمونتون کانادا درهایش را به روی بازدیدکنندگان گشود

 مرکز اسلامی شهر ادمونتون در کانادا درهایش را به روی مردم شهر باز کرد.

 

مرکز اسلامی شهر ادمونتون در کانادا درهایش را به روی مردم شهر باز کرد.

این مرکز اسلامی که قدیمی ترین مسجد مردمان آسیای جنوبی در شهر ادمونتون است، درهایش را به روی مردم گشود و درباره دین اسلام با ساکنان محلی به گفتگو نشست.

مسجد «مرکز الاسلام» در تاریخ 1984 ساخته شده و به طور روزانه بیش از 100 نفر و در زمان نمازهای جمعه بیش از 2 هزار مسلمان برای برپایی نماز جماعت در این مسجد گردهم جمع می شوند. این مرکز اسلامی دارای 2 کتابخانه شامل کتب انگلیسی، عربی، اردو، هندی و غیره است و از نمازگزاران متعلق به پیشینه های مذهبی مختلف استقبال به عمل می آورد.

امام جماعت این مسجد درباره نقش آن در جامعه ادمونتون گفت: اگر مسجد یا کلیسایی نداشته باشید، تبدیل به همسایگانی خواهید شد که هرگز همدیگر را ملاقات نمی کنید. روزها و ماه ها خواهد گذشت و شما هیچ خبری از یکدیگر ندارید. اما اگر مکانی برای عبادت بسازید، در واقع یک مکان اجتماعی بنا کرده اید. این مسجد است که جامعه را شکل می دهد نه بالعکس.

وی  که در 15 سال گذشته امام جماعت این مسجد بوده است، درباره سوءبرداشت های مردم نسبت به اسلام و مسلمانان می گوید: مردم تصور می کنند که مسلمانان مردم ناامنی هستند و آن ها را تروریست خطاب می کنند. ما می خواهیم با این کلیشه ها مبارزه کنیم و نشان دهیم که مسلمانان رفتاری دوستانه دارند و مردمی عادی با زندگی روزمره می باشند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا