جهان

مسلمانان کانادا نگران از ورود به آمریکا

مسلمانان کانادا که همیشه برای عبور از مرز و ورود به آمریکا مورد تبعیض قرار می‌گرفته‌اند، اخیرا با نگرانی‌های بیشتری روبرو شده‌اند.

 

مسلمانان کانادا که همیشه برای عبور از مرز و ورود به آمریکا مورد تبعیض قرار می‌گرفته‌اند، اخیرا با نگرانی‌های بیشتری روبرو شده‌اند.

دولت جدید آمریکا اولین بار، در شهریور سال ۹۶ قانون منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان به این کشور را وضع نمود.

اگرچه در این قانون اسمی از کشور کانادا برده نشده است، اما بسیاری از مسلمانان کانادایی از اینکه برای عبور از مرز آمریکا با تبعیض و مشکلات مختلف مواجه شوند، نگران هستند.  

یکی از ساکنان تورنتو در کانادا که برای دیدن خانواده‌اش که در شیکاگو هستند چندین بار در سال باید از مرز آمریکا گذر کند، در این باره می گوید: هر بار که می‌خواهم از مرز رد شوم دلشوره دارم ، چرا که نمی‌دانم آیا به من ویزا می‌دهند یا خیر. چون از مسلمانان دیگر، چیزهایی شنیده‌ام که مرا نگران می‌کند.

به گفته فعالان مسلمان در کانادا، موارد مشابه چنین تبعیض‌هایی که علیه اتباع کشورهای مسلمان اعمال شده، بسیار است که در آخرین آنها در هفته گذشته به چندین کودک اهل سوریه که ساکن کانادا هستند، برای شرکت در جشنواره‌ای که در واشنگتن برگزار می‌شد، ویزا ندادند.

شورای ملی مسلمانان کانادا به مسلمانان این کشور توصیه کرده است قبل از ورود به سفارت آمریکا همه مدارک اعم از بلیط و آدرس دقیق جایی را که می‌خواهند بروند همراه خود داشته باشند و در صورتی که ویزای آنها رد شد و تبعیضی علیه‌شان صورت گرفت، باید از افسر مربوط بخواهند جزئیات دلیل رد شدن ویزایشان را به صورت مکتوب به آنها تحویل دهد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا