جهان

اجرای قانون «ممنوعیت پوشیه» در کبک به تاخیر افتاد

شورای ملی مسلمانان کانادا موفق شد به طور موقت، به اجرا گذاشته شدن قانون «ممنوعیت پوشیه» را در استان کبک کانادا به تاخیر بیندازد.

 

شورای ملی مسلمانان کانادا موفق شد به طور موقت، به اجرا گذاشته شدن قانون «ممنوعیت پوشیه» را در استان کبک کانادا به تاخیر بیندازد.

قانونی که به اصطلاح «بی طرفی دینی» نام گرفته، استفاده از پوشیه در بخش های خدمات دولتی، مراکز و نهادها، اتوبوس ها و همچنین هنگام درخواست گواهینامه رانندگی را ممنوع می سازد.

این شورا با همراهی انجمن آزادی های مدنی کانادا هفته گذشته این قانون را در دادگاه به چالش کشیده و استدلال کرد که قانون مربوطه شفافیت کافی نداشته و مشخص نیست که قرار است در عمل چه شرایطی را اعمال کند.

درحالی که قرار بود این قانون از 1 جولای امسال به اجرا گذاشته شود، این سازمان های مدنی اعلام کردند که دستورالعمل های این قانون مسبب، آسیب های جدی و غیرقابل برگشتی به زنان مسلمانی خواهد زدکه پوشیه داشتن را به عنوان یک حق انتخاب کرده اند.

«مارک آندره بلانچارد» قاضی دادگاه عالی کبک نیز اخیرا اعلام کرده بود که بخش 10 این قانون مرتبط با پوشش های صورت، آشکارا ناقض قانون «آزادی عقیده و مذهب» در کانادا می باشد.

«احسان گاردی» مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادایی در یک کنفرانس خبری گفت: ما از این تصمیم در رابطه با تاخیر اجرای این قانون استقبال می کنیم و آن را یک پیروزی برای آزادی دینی و حقوق بشر در کبک و همچنین کانادا در نظر می گیریم.

براساس یک تحقیق که اخیرا توسط دانشگاه کبک در مونترال انجام گرفته تخمین زده می شود که بیش از 150 هزار زن مسلمان در این ایالت زندگی می کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا