جهان

محافظ پیشین بن لادن از آلمان اخراج می‌شود

پلیس شهر بوخوم آلمان، سامی آ که مظنون است در گذشته محافظ شخصی اسامه بن لادن، رهبر پیشین سنی های تندروی القاعده بوده را بازداشت کرده است. 

 

پلیس شهر بوخوم آلمان، سامی آ که مظنون است در گذشته محافظ شخصی اسامه بن لادن، رهبر پیشین سنی های تندروی القاعده بوده را بازداشت کرده است. 

او که به عنوان فردی خطرناک برای آلمان به حساب می‌آمد، باید هرروز خود را به پلیس معرفی می‌کرد.

اداره فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهندگی با اعتراض به نگهداری این مرد تونسی در آلمان‌، با اخراج او موافقت کرده و قرار است سامی آ به مرکز اخراجی‌ها در آلمان منتقل شود.

این سنی تندرو در ماه آوریل سال جاری میلادی (۲۰۱۸) به خاطر اقدامات تروریستی پیشین خود در ایالت نورد راین وستفالن آلمان بازداشت شد و مقامات امنیتی او را فردی دانستند که وجودش برای آلمان خطرناک است.

مقامات آلمانی تاکنون نمی‌توانستند سامی آ را به تونس بازگردانند، زیرا برمبنای حکم دادگاه عالی آلمان در تاریخ آوریل ۲۰۱۷ در صورت بازگرداندن او به تونس به احتمال قوی دستگیر، شکنجه و زندانی می‌شده است.

اداره فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهندگی تصمیم گرفت که این فرد را به تونس بازگرداند و دلیل‌اش تصمیمی بود که دادگاه نظارت بر اجرای قانون اساسی چندی پیش در موردی مشابه گرفته بود.

«هورست زهوفر» وزیر کشور آلمان، اکنون تصمیم گرفته محافظ پیشین بن لادن را که ماموران امنیتی آلمان احتمال اقدامات تروریستی او را محتمل می‌دانند، به کشورش بازگرداند. اقدام وزیر کشور آلمان در حالی است که افراد خانواده این مرد تابعیت آلمانی دارند.

دادگاه عالی آلمان در حکمی که در ماه مه سال ۲۰۱۵ صادر شد اعلام کرد که مشخص است این مرد تونسی در ماه‌های پایانی سال ۱۹۹۹ تا ابتدای سال ۲۰۰۰ از شبکه تروریستی القاعده حمایت می‌کرده است.

دادگاه بر این نظر است که او در افغانستان در یکی از پایگاه‌های نظامی القاعده دوره‌های نظامی دیده و در مقطع‌هایی نیز محافظ شخصی اسامه بن لادن، رهبر پیشین شبکه تروریستی القاعده بوده است.

سامی آ اما این نظر دادگاه را اشتباه می‌داند و همواره تاکید می‌کند که در این دوره زمانی در کراچی دوره دروس دینی را می‌گذرانده است.

 

 

اخبار مرتبط

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا