جهان

قانون منع پوشش روسری در نوردراین وستفالن آلمان اجرا نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش ایالت «نوردراین وستفالن» آلمان اعلام کرد: قانون ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران زیر ۱۴ سال در این ایالت اجرا نمی‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش ایالت «نوردراین وستفالن» آلمان اعلام کرد: قانون ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران زیر ۱۴ سال در این ایالت اجرا نمی‌شود.

بحث درباره اجرا شدن قانون ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران زیر ۱۴ سال، مدت‌هاست در ایالت نوردراین وستفالن وجود دارد و به نظر می‌رسد حتی برخی از اعضای دولت در این ایالت نیز با اجرای این قانون مخالف هستند.

در حالیکه ارمین لشِت، نخست وزیر ایالت نوردراین وستفالن و همچنین سراپ گولر، معاون وزیر امور ادغام در این ایالت خواستار ممنوعیت پوشیدن روسری برای کودکان هستند، وزیر آموزش و پرورش در این ایالت گفته است که قصد ندارد این قانون را اجرا کند.

آموزش ایالت نوردراین وستفالن قصد ندارد، قانون را تغییر دهد و دانش‌آموزان دختر را از پوشیدن روسری در مدارس ابتدایی منع کند. وزیر آموزش، در این ارتباط حتی گزارش روشن و مشخصی به کمیته مدارس مجلس ایالتی ارائه داده است.

آنها در وزارت آموزش، اساسا فرض می‌کنند که دانش‌آموزان مذهبی به طور مستقل و خودخواسته در مورد اعمال مذهبی خود تصمیم می‌گیرند. بر همین اساس، از نگاه آنان ممنوعیت پوشیدن روسری برای دانش‌آموزان زیر سن قانونی منتفی است.

موضوع «ممنوعیت روسری برای دختران زیر ۱۴ سال» در ایالت نوردراین وستفالن فعلا در دست بررسی نیست، اما بر اساس گزارش‌ها، وزارت ادغام در این ایالت در حال حاضر اجازه ممنوعیت احتمالی را صادر کرده است.

همچنین سراپ گولر، معاون وزیر امور ادغام در گفتگویی که با نخست وزیر این ایالت در ارتباط با ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران زیر سن قانونی داشت، راه‌حل‌هایی در این ارتباط ارائه کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا