جهان

واکنش سازمان جهانی مسلمان آزاده به قوانین حمایت از حقوق و آزادی رسانه و کارمندان آن

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) به مناسبت روز جهانی آزادی رسانه طی بیانیه ای خواستار تصویب قوانین تاثیرگذارتری با هدف حفظ حقوق مشروع آزادی رسانه و حمایت از کارمندان آن شد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) به مناسبت روز جهانی آزادی رسانه طی بیانیه ای خواستار تصویب قوانین تاثیرگذارتری با هدف حفظ حقوق مشروع آزادی رسانه و حمایت از کارمندان آن شد.

در بیانیه این سازمان که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده است آمده: 

جامعه بین الملل در تاریخ 3/5/2018 روز جهانی آزادی رسانه را گرامی خواهد داشت؛ مناسبتی که بنابر اعلامیه ویندهوک و از سوی سازمان یونسکو تعیین و نامگذاری شده و به موضوعات حمایت، تامین امنیت جانی و آزادی اصحاب رسانه در راستای نشر واقعیت ها اشاره دارد.

این بیانیه افزود: علی رغم گرامیداشت این روز از سوی سازمان ملل متحد، همچنان شاهد آن هستیم که قشر رسانه، اعم از روزنامه نگار و خبرنگاران مورد انواع هتک حرمت، ممانعت از ادامه فعالیت، ممانعت از دریافت اطلاعات و آزادی در فعالیت های خود در برخی کشورها هستند. 

هتک حرمتهایی که احیانا باعث قتل، معلولیت، بازداشت، تجاوز بدنی و روحی و نیز تهدیدات گوناگون را برای آنان در پی خواهد داشت.

سازمان جهانی مسلمان آزاده در ادامه بیانیه خود افزود: منطقه خاورمیانه مثالی بارز در هتک حرمت اصحاب رسانه می باشد؛ خصوصا در کشورهایی که با بحران های سیاسی و غیره دست و پنجه نرم می کنند، اصحاب رسانه گاهی از سوی گروه های تروریستی و گاهی از ماموران حکومتی مورد هتک حرمت های مختلف قرار می گیرند که منجر به کنارگیری تعداد زیادی از کارمندان رسانه و حتی از دست دادن جانشان می شود.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در پایان بیانیه خود ضمن اشاره به مشکلات گوناگون این قشر از جامعه، خواهان تصویب قوانینی نافذتر و فعالتر در راستای حمایت از خبرنگاران، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه شد و از مسئولان مربوطه خواست مقدمات آزادی فعالان رسانه ای که با پرونده سازی های گوناگون در زندان می باشند را فراهم کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا