جهان

رو نمایی از ماکت «ضریح امام حسین علیه السلام» در حسینیه «رسول اعظم» در لندن

حسینیه رسول اعظم صلی الله علیه و آله (کربلائی های مقیم لندن) از ماکت ضریح حضرت سید الشهدا امام حسین علیه السلام رونمایی کرد.

 

حسینیه رسول اعظم صلی الله علیه و آله (کربلائی های مقیم لندن) از ماکت ضریح حضرت سید الشهدا امام حسین علیه السلام رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری شیعه ویوز، همزمان با ولادت حضرت سید الشهدا علیه السلام در روز سوم شعبان طی مراسمی از ماکت ضریح آن حضرت در حسینیه رسول اعظم صلی الله علیه و آله رونمایی شد.

این مراسم که با همکاری موزه آستان مقدس حسینی برگزار شد مورد استقبال جمع کثیری از شیعیان کشور انگلستان و کشورهای اروپایی همجوار قرار گرفت.

«علا  ضیاءالدین» مدیر مسئول موزه حرم سید الشهدا علیه السلام، در این باره گفت:  هدف از عرضه ی این ماکت که مشابه ضریح مطهر امام حسین علیه السلام است، نزدیک کردن دل های مشتاق و برقراری ارتباط روحی مسلمانان اروپا با حضرت امام حسین علیه السلام است .

شایان ذکر است، این سازه که شباهتی فراوان به ضریح قدیمی امام حسین علیه السلام دارد، به وسیله استادکاران عراقی ساخته شده تا با توجه به دوری کشورهای اروپایی از شهر مقدس کربلا، شیعیان و محبین آن حضرت، بتوانند در غیر از زیارت های میلیونی و با طی مسافتی کوتاه تر، حس بودن در کنار ضریح مطهر را تجربه کنند.

گفتنی است روز یک شنبه نیز مسلمانان مقیم اروپا و شهروندان دیگر با ادیان مختلف، می توانند با حضور در حسینیه کربلائی های مقیم لندن، از ساعت 9 صبح الی 15 بعد از ظهر از ماکت ضریح امام حسین علیه السلام دیدن کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا