جهان

برای سومین سال متوالی؛ مراسم روز درهای باز در مسجد ادینبورگ تگزاس برگزار شد

مسجد شهر ادینبورگ در ایالت تگزاس واقع در آمریکا مراسم درهای باز برگزار کرد.

 

مسجد شهر ادینبورگ در ایالت تگزاس واقع در آمریکا مراسم درهای باز برگزار کرد.

در این مراسم که با حضور داوطلبان مسجد و بازدیدکنندگان برپا شد، برنامه های متنوعی برای شهروندان مسلمان و غیرمسلمان ترتیب داده شده بود.

این سومین سال متوالی است که این مرکز اسلامی چنین مراسمی برگزار می کند.

بازدیدکنندگان هنگام ورود به اتاق هنری با آثار هنر اسلامی، از جمله  جعبه های موزاییک و سینی های تزئین شده با گلبوته های هنری سنتی روبرو شدند.

اتاق های مشخصی از مرکز اسلامی به فعالیت های مختلف و مفرحی چون «حناگذاری سنتی»، رنگ آمیزی صورت برای کودکان اختصاص داده شده بود و دانش آموزان مدارس در صف های طویل ایستاده بودند.

سوسن حمیمی از پناهندگانی که 20 سال پیش از سوریه به این شهر آمریکایی آمده می گوید: ما هر ساله سعی داریم بیش از پیش از تجربه ها و توانمندهایمان برای خوش آمدگویی هر چه بیشتر به بازدیدکنندگان استفاده کنیم و به آن ها نشان دهیم که چه کسانی هستیم.

به شرکت کنندگان غذای حلال و اسلامی متعلق به یک رستوران غذای حلال «سیار» داده شد. صاحب این «کامیون غذا» یا «رستوران سیار» به صورت اختصاصی برای پذیرایی از میهمانان آمده و بیش از هزار غذای مخصوص آماده کرد.

به علاوه اعضای انجمن اسلامی دانشگاه «ریو گراند ولی» در تگزاس نیز در عملیات آماده سازی مسجد برای این مراسم همکاری داشته و در چادرهایی که نصب کرده بودند، از ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر از صدها تن از شرکت کنندگان در این مراسم پذیرایی کردند.

امامان جماعت نیز به پرسش های بازدیدکنندگان مسیحی درباره اسلام پاسخ دادند که بیشتر آن ها مربوط به باورهای اسلامی درباره حضرت مسیح علیه السلام بودند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا