جهان

اعتراض شهروندان انگلیسی به نژاد پرستی و اسلام هراسی

معترضان به نژاد پرستی در انگلیس در سرار این کشور تجمعات اعتراض آمیز برگزار کردند.

 

معترضان به نژاد پرستی در انگلیس در سرار این کشور تجمعات اعتراض آمیز برگزار کردند.

تظاهرکنندگان ضدنژادپرستی و اسلام هراسی در سرتاسر انگلستان، علیه روز «مجازات یک مسلمان» گردهم آمده و با ایجاد تجمع در نقاط مختلف، «روز عشق به یک مسلمان» و روز «همبستگی با مسلمانان» و «در آغوش کشیدن یک مسلمان» تشکیل دادند.

در این میان صدها نفر از مردم با تجمع پیرامون مسجد، حلقه ای انسانی به دور مرکز اسلامی نیوکاسل تشکیل داده و حمایت شان را از همشهریان مسلمان خود اعلام کردند. 

در این تجمع، نزدیک به یک صد تن در حالی که پلاکاردهایی همراه داشتند، گرداگرد مرکز اسلامی نیوکاسل حلقه انسانی تشکیل دادند تا به این طریق حمایت شان را از جامعه اسلامی اعلام کرده باشند.

شهروندان انگلیسی در حلقه انسانی به دور مسجد اعلام کردند می خواهند به جای نفرت، عشق و دوستی را ترویج نموده و به جای دیوار، پل بسازند.

در دیگر مناطق انگلستان نیز بیش از 21 اجتماع ضدنژادپرستی و راهپیمایی هایی علیه خشونت از جمله در شهرهای ناتینگهام، برادفورد، ویکفیلد، شفیلد، لیدز، ادینبورگ و اسلینگتون برپا شدند.

این درحالی بود که یک گروه نژادپرست راست گرای افراطی به صورت ناشناس نامه هایی به صندوق پست شهروندان ارسال کرده و روز 3 آوریل را روز مجازات یک مسلمان نامگذاری کرده و مردم را به اعمال خشونت علیه مسلمانان تشویق کرده بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا