جهان

دیدار وکلای مرجعیت با سفیر ایران در دانمارک و گفتگو درباره بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی

هیئتی به نمایندگی از وکلا و مقلدان آیت الله العظمی شیرازی با سفیر ایران در دانمارک دیدار و در مورد بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی گفتگو کردند.

 

هیئتی به نمایندگی از وکلا و مقلدان آیت الله العظمی شیرازی با سفیر ایران در دانمارک دیدار و در مورد بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی گفتگو کردند.

این هیئت که متشکل از حجج اسلام شیخ عبد الامیر الخفاجی، شیخ عبد الحسن الاسدی، شیخ ابو منتظر و سید مهدی موسوی و با همراهی حاج نوماس الکعبی بود، بیانیه و اعتراض نامه‌ی تنظیم شده در محکومیت بازداشت فرزند مرجعیت شیعه، به زبان‌های عربی و فارسی را  به مرتضی مرادیان سفیر ایران در کشور اروپایی دانمارک تحویل دادند.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام الاسدی در مورد اقدامات هتاکانه حکومت ایران در شهر مقدس قم و موضوع بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی به گفت و گو پرداخت و تصریح کرد خاندان معزز شیرازی سالهاست که مورد فشارهای گوناگون حکومت ایران، علی الخصوص سازمان اطلاعات قراردارند و این فشارها در ۵ سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: برخی شخصیت‌های نزدیک با نظام حاکم مانند محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و عضو سابق مجلس خبرگان رهبری، بیت مرجعیت شیرازی را وابسته به دولت انگلیس عنوان کرده بودند

الاسدی ادامه داد : جالب اینجاست که همین شخص، یعنی محسن اراکی، مدرک دکترای خود را از بریتانیا دریافت کرده و دارای شناسنامه  انگلیسی است و با این حال دیگران را به مزدور انگلیس بودن متهم می‌کند و متاسفانه او و همه کسانی که با او موافق بودند با استفاده از انواع ابزارهای مختلف مانند برپایی سمینار، کنفرانس و مصاحبه‌های خبری در ایران و خارج از آن، سعی در سیاه‌نمایی بر علیه خاندان شیرازی داشتند ولی در مقابل مرجعیت شیعه با چشم پوشی از این رفتار و اعمال غیر اخلاقی صبور و بردبار بودند.

حجت الاسلام اسدی گفت: در ماه های اخیر آیت الله سید حسین شیرازی در یکی از جلسات علمی خود در مورد مساله ولایت فقیه و اختلاف نظر در مورد آن در بین مراجع و کاستی‌ها و کمبودهای پیرامون آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند .

در این بین برخی شبکه‌های وابسته به مقلدان آیت الله شیرازی این بحث علمی فرزند مرجعیت را منتشر و پخش کردند و در ادامه با عکس العمل رسانه‌های حکومتی ایران مواجه شدند که مدعی آن بودند که این مقلدان آیت الله شیرازی چگونه این همه پول را هزینه این شبکه‌های ماهواره‌ای می‌کنند .

وی ادامه داد: همینطور که میدانید امروزه تاسیس و راه اندازی شبکه‌های ماهواره ای برای همه میسر و اسان شده، چه بسا که خیرین و متبرعین زیادی در جهان هستند که پول خود را هزینه نشر علوم و فرهنگ اصیل اهل بیت علیهم السلام در جهان می‌کنند.

بر همین اساس دادگاه ویژه روحانیت دستور بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی را صادر کردند و بهانه آن‌ها برای این اقدام، خطر کلام فرزند مرجعیت برای ولایت فقیه و امنیت ملی بود.

آیت الله سید حسین شیرازی نیز با حضور در دادگاه ویژه روحانیت قم مورد بازجویی هفت ساعته قرار گرفتند و سپس به خانه بازگشتند که فردای آن روز به دروغ اعلام کردند که ایشان حاضر به حضور در دادگاه روحانیت نبودند و اصلا به اینجا نیامدند.

جالب اینجاست  که با این اوصاف ایشان چگونه توانستند به کشور کویت سفر کنند و سپس بعد چند روز بازگردند.

ولی متاسفانه بعد از چند روز، پس از بازگشت از کشور کویت ماموران اطلاعاتی ایران ، ایشان را درملا عام و در مقابل پدر بزرگوارشان اهانت کردند و به شکلی غیر محترمانه و مغایر با حقوق بشر به مکان نامعلومی منتقل کردند.

ما در راستای حفظ وحدت بین شیعیان از مقلدین و ارادتمندان به مرجعیت دعوت کردیم  تا هیچ اقدامی را در قبال سفارت‌ها انجام ندهند ولی همانطور که می‌دانید صبر هم حدود دارد و شاید خشم مقلدان از کنترل ما خارج شود.

الاسدی در پایان گفت: ما از شما میخواهیم تا اعتراض ما را به مقامات بلند پایه کشورتان برسانید وبه آن‌ها بگویید که آزادی فوری ایشان را فراهم کنند چون غیر از این و در آینده ای نزدیک صدای اعتراض کنندگان به صورت بی سابقه بالا خواهد گرفت.

از سوی دیگر سفیر ایران در کشور دانمارک ضمن خوشامدگویی به میهمانان و ابراز احترام به اخلاق حسنه آن‌ها در مورد این بازداشت ابراز نگرانی کرد و افزود: که بنده از روز اولی که آیت الله سید حسین شیرازی را بازداشت کردند روزانه پیگیر آخرین اخبار در این مورد هستم.

سفیر ایران ادامه داد: چون این مسئله یک مسئله همگانی است و دشمنان ما درکمین چنین اعمالی هستند و ایران در مرحله حساسی قرار دارد و دشمنان دنبال بهانه جویی هستند تا به اهداف خود برسند.

وی در اخر این گفتگو افزود: بنده حتما نامه و بیانیه اعتراضی شما را به مقامات ایران تحویل خواهم داد و علاقه مند هستم تا خود در راه حل این مشکل کمکی شایان داشته باشم و من نیز به نوبه خودم مخالف با هرگونه تعدی و اهانت به مراتب علما و مراجع هستم و انشالله در ادامه آخرین دستاوردها را به شما مخابره خواهم کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا