جهان

محکومیت اهانت به مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی و بازداشت وحشیانه فرزند ایشان توسط حکومت ایران

در پي اهانت و هتک حرمت به مقام شريف مرجعيت شيعه در شهر مقدس قم، توسط وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه ايران، شيعيان در سراسر جهان این اقدام حکومت ايران را محکوم می کنند.

 

در پي اهانت و هتک حرمت به مقام شريف مرجعيت شيعه در شهر مقدس قم، توسط وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه ايران، شيعيان در سراسر جهان این اقدام حکومت ايران را محکوم می کنند.

در همین راستا شیعیان سوئد، با صدور بیانیه ای از سوی جامعه امامیه سوئد، این اقدام خصمانه حکومت ایران و دستگیری آیت الله سید حسین شیرازی فرزند مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی را محکوم کرده و انزجار خود را از این اقدام رهبر ایران اعلام داشتند.

متن این بیانیه که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده است بدین شرح است:

بسم الله القاصم الجبارين

حادثه تأسف بار روز سه شنبه ٦ مارس ٢٠١٨ در شهر مقدس قم و هتك حرمت ساحت عظيم مرجعيت شيعه، توسط سازمان اطلاعات جمهوري اسلامي ايران، نشان دهنده اوج خفقان و استبداد نظام و عدم پايبندي ان به وظايف ديني، باورهاي مذهبي و ارزش هاي الهي مي باشد.

در باور متعالي تشيع،  مرجعيت ركن ركين و استوانه مستحكم شريعت بوده و پس از عصر غيبت، عالمان و فقيهان  شيعه با تأسي به سيره و منش اهلبيت علهيم السلام، همواره پاسپانان دين و پناهگاه  امن اسلام ومسلمين بوده اند.

و شرم آور است براي مدعيان دفاع از مذهب و مكتب كه در كمال وقاحت در ملاء عام با توهين به مرجعيت و عمامه كه عالي ترين و شاخص ترين نماد شيعه به حساب مي آيد، فرزند مرجع عاليقدر شيعه حضرت ايت الله العظمي حاج سيد صادق شيرازي دام ظله العالي،  را با ضرب وشتم در مقابل مقام منيع مرجعيت، دستگير و به مكان نامعلوم منتقل كردند.

هر چند اين اولين  ضربه و اهانت نظام جمهوري اسلامي به مقدسات ديني ، مراجع و منتقدانش  نبوده و طبعا آخرش هم نخواهد بود، اما نبايد از ياد برد همه اين اقدامات در حافظه تاريخي امت اسلام ثبت و جزو كارنامه سياه استبداد ديني محسوب مي شود و تاريخ به زودي آن را براي ايندگان بازگو خواهند نمود، همانگونه كه امروز  تاريخ براي ما، كارنامه جباران ، مستبدان و ظالمان را ورق به ورق مي خواند !

ما به نمايندگي از  مقلدين و ارادتمندان به مرجعيت شيعه و همه شيعيان آزاد انديش ساكن سوئد ، ضمن محكوميت شديد اين اقدام غير انساني ، از حكومت ايران مي خواهيم ضمن رعايت حقوق انسانها و پايبندي به كنوانسيون هاي بين المللي ، و رعايت حرمت ميليونها شيعه و مقلدين و ارادتمند بيت عظيم شيرازي، نسبت به آزادي سريع ايت الله سيد حسين شيرازي، اقدام نمايد.

اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا و كثرة عدونا و قلة عددنا.

جامعه امامیه سوئد

07/03/2018

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا