جهان

سیاستمدار هلندی خواستار سوزاندن مساجد شد

حزب اسلام‌ستیز «آزادی» هلند به خاطر اظهارات ضداسلامی «هنک ون‌دون»، مدیر کمپین انتخاباتی این حزب، بیش از پیش با مشکل مواجه شده است.

 

حزب اسلام‌ستیز «آزادی» هلند به خاطر اظهارات ضداسلامی «هنک ون‌دون»، مدیر کمپین انتخاباتی این حزب، بیش از پیش با مشکل مواجه شده است.

ون دون، مدیر کمپین انتخاباتی حزب اسلام‌ستیز آزادی در شهر «اوترخت» هلند با بیان اینکه ترجیح می‌دهد که همه مساجد این شهر سوزانده شوند، این حزب را در معرض اعتراضات و مشکلات بیشتر قرار داد.

هنک ون دون، که ۹ سال برای پلیس کار کرده، به خاطر مصاحبه اخیرش با رادیو اوترخت، هدف انتقادات شدید قرار گرفته است.

هنگامی که یکی دیگر از کاندیداهای شرکت‌کننده در این برنامه رادیویی گفت که دوست دارد همه به وجود مسجدی در شهر به اندازه «برج دوم» اوترخت افتخار کنند، ون دون گفت: ما ترجیح می‌دهیم همه مساجد سوزانده شوند.

وقتی مجری برنامه از او سوال کرد که آیا می‌خواهد حرفش را پس بگیرد، وی تأکید کرد: ما مخالف همه مساجد هستیم و فکر می‌کنیم که همه مساجد باید بسته شوند.

وی بعداً با انتشار یک پست توئیتری نوشت: منظور من این بود که ما می‌خواهیم مساجد اوترخت بسته شوند نه اینکه سوزانده شوند و خشونت قابل قبول نیست.

حزب آزادی یکی از احزاب شرکت‌کننده در انتخابات روز ۲۱ ماه مارس است. این حزب ماه گذشته مدیر قبلی کمپین انتخاباتی خود را به خاطر ارتباط با راستگرایان افراطی اخراج کرده بود.

احزاب راستگرای تندرو در کشورهای اروپایی در سال‌های گذشته با سوءاستفاده از بحران مهاجرت و اسلام‌هراسی، موفق به افزایش تعداد حامیان خود شده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا