جهان

رشد اسلام هراسی در اتریش با دولت جدید

اسلام هراسی در اتریش با روی کار آمدن دولت جدید افزایش داشته است.

 

اسلام هراسی در اتریش با روی کار آمدن دولت جدید افزایش داشته است. 

به گفته کارشناسان اتریشی، عدم مدارای مذهبی در این کشور به شدت رو به افزایش بوده و مسلمانان دیگر همانند گذشته در این کشور جایگاه امنی نمی یابند.

در کشور اروپایی اتریش 300 مسجد و چندین نمازخانه وجود دارد که 700 هزار مسلمان ساکن این کشور از گذشته دور و سال ها قبل به این مراکز مذهبی مراجعه می کردند. 

بعضی از مساجد همچون مرکز اسلامی وین حتی مناره نیز دارند اما این روزها این مساجد در سکوت وحشتناکی به سر می برند و هیچ صدایی از این مساجد به گوش نمی رسد زیرا مسلمانان دیگر احساس امنیت و آرامش گذشته را ندارند.

به گفته این کارشناسان، عدم امنیت مسلمانان در اتریش تاحد زیادی مربوط به روی کار آمدن دولت جدید در 18 دسامبر است. 

یک حزب راست افراطی نژادپرست که ریشه هایی از حزب نازی را داشته و جبهه محکمی علیه مسلمانان ایجاد کرده است. این حزب جدید حتی پیش از انتخابش نیز با سوءاستفاده از ترس و نگرانی های مردم از حملات تروریستی موفق به سرکوب مسلمانان و کسب آرای مردم شد.

کلارا امینه، سخنگوی جامعه اسلامی اتریش می گوید: این فاکتورها دست اندرکار «بیگانه» جلوه دادن مسلمانان در میان مردم هستند و مسلمانان را تهدیدی برای زندگی مردم اتریش وانمود می کنند.

لازم به ذکر است در ماه های اخیر قانون منع پوشیه در اتریش به تصویب رسید. چند سال پیش از آن نیز موسسات اسلامی از دریافت کمک های مالی خارجی منع شدند. این درحالی است که هیچ موسسه مسیحی یا یهودی چنین محدودیت هایی را ندارد.

فرید حافظ یک نویسنده اتریشی و محقق در جامعه شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه سالزبورگ نیز پیش بینی کرده که وضعیت زندگی مسلمانان از آخرین باری که چنین دولتی در سال های 2000-2005 روی کار آمد نیز وخیم تر شود.

وی افزود: این حزب افراطی قبلا یهودیان را می کوبید و حالا آن ها هدف شان را از یهودیان به مسلمانان تغییر داده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا