جهان

درخواست ۳۵۰ شخصیت علمی، فرهنگی و هنری از رهبران غربی برای پایان دادن به جنگ یمن

صدها شخصیت علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری غرب از رهبران آمریکا و اروپا خواستند جنگ یمن را به پایان برسانند.

 

صدها شخصیت علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری غرب از رهبران آمریکا و اروپا خواستند جنگ یمن را به پایان برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از گاردین، بیش از ۳۵۰ شخصیت سیاسی، ژنرال نظامی، بازیگر، هنرمند، ورزشکار، سیاستمدار، عالم مذهبی و همچنین ۶ برنده جایزه صلح نوبل از رهبران آمریکا، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای جهان درخواست کردند جنگ یمن را پایان دهند. در این نامه که به همت نهادهای خیریه انگلیسی تهیه شده نسبت به رسیدن آتش جنگ یمن به نقطه حساس و بحرانی از رهبران کشورهای اروپایی و آمریکا خواسته شده از نفوذ خود در شورای امنیت برای پایان دادن به این درگیری مرگبار استفاده کنند.

در این نامه خطاب به رهبران غربی آمده: اگر می‌خواهید بیش از این خون زنان و کودکان دستان شما را نیالاید، فکری به حال پایان جنگ یمن کنید؛ یمن دیگر تحمل این وضعیت را ندارد؛ یمن به قطع محاصره عربستان سعودی و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

«پنی موردانت» وزیر توسعه بین‌المللی انگلیس یکی از اصلی‌ترین تهیه‌کنندگان این درخواست است. او عربستان سعودی را متهم کرده به بهانه ناکارآمد بودن سیستم‌های نظارتی سازمان ملل، در روند دریافت کمک‌های انساندوستانه در بندر الحدیده کارشکنی می‌کند. موردانت البته بدون نام بردن از عربستان، تلویحاً این کشور را به استفاده از گرسنگی مردم یمن بعنوان یک سلاح جنگی متهم کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا