جهان

۴ کشته در حمله به کاروان برنامه جهانی غذا در نیجریه

سخنگوی بزرگ ترین نهاد انسانی جهان از کشته شدن چندین تن در نتیجه حمله به کاروان حامل کمک های بشردوستانه در شمال شرق نیجریه خبر داد.

 

سخنگوی بزرگ ترین نهاد انسانی جهان از کشته شدن چندین تن در نتیجه حمله به کاروان حامل کمک های بشردوستانه در شمال شرق نیجریه خبر داد.

به گزارش رویترز، در حالی که درگیری با سنی های تندروی «بوکو حرام» در شمال نیجریه در آستانه نهمین سالگرد خود قرار دارد، سخنگوی برنامه جهانی غذا (WFP) وابسته به سازمان ملل متحد، اعلام کرد که کاروان حامل کمک های این نهاد در ایالت مرزی بورنو در شمال شرق این کشور هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه آن چهار نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی برنامه جهانی غذا در بیانیه ای که از طریق ایمیل منتشر کرده، آورده است: برنامه جهانی غذا می تواند تایید کند که کاروان همراه ارتش نیجریه و شامل کامیون های اجاره شده از سوی برنامه، روز شنبه در ۳۵ کیلومتری نگالا در ایالت بورنو هدف حمله گروه های مسلح قرار گرفته است؛ در این رویداد چهار نفر از جمله راننده یک کامیون و دستیار وی کشته شدند و برنامه جهانی غذا نیز با مقامات برای تعیین محل کامیون ها همکاری می کند.

با این حال سخنگوی برنامه جهانی غذا ضمن خودداری از اظهار نظر در مورد احتمال این که راننده و دستیار وی از کارکنان این نهاد باشند، هیچ گونه جزئیاتی در رابطه با دو کشته دیگر ارائه نداد.

این در حالی است که سخنگوی ارتش نیجریه نیز از اظهار نظر درباره این حادثه خودداری کرد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا