جهان

بیانیه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در واکنش به تصمیم جدید آمریکا

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، در واکنش به تصمیم جدید آمریکا، مبنی بر انتقال سفارتخانه کشورش به قدس بیانیه ای صادر کرد. 

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، در واکنش به تصمیم جدید آمریکا، مبنی بر انتقال سفارتخانه کشورش به قدس بیانیه ای صادر کرد. 

در این بیانیه که نسخه از آن به دست شیعه ویوز رسیده آمده است:

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی نسبت به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه خود به نخستین قبله مسلمانان، یعنی شهر بیت المقدس را به شدت محکوم نموده و چنین اقدامی را بی احترامی علنی به احساسات مسلمانان و نقض آشکار تمام عرف ها و قوانین می داند.

این بیانیه افزود:از نگاه ما تصمیم آمریکاییِ مورد نظر، بی حرمتیِ نابخشودنی به ملت های مسلمانِ جهان و گناهی بزرگ است که رئیس جمهور آمریکا به آن دست زده. 

این بیانیه ادامه داد: فراتر این که اقدام یادشده دمیدن در کوره خشونت و آتشِ جنگ است که بی هیچ شک و تردیدی مانعی بزرگ بر سر راه صلح به وجود می آورد؛ صلحی که جامعه جهانی در راه تحقق بخشیدن به آن می کوشد.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، افزود: قدس از دیرباز و تا همیشه سمبلی اسلامی بوده و خواهد ماند، لذا هیچ طرف و جریانی نمی تواند حریمِ حرمت و حرمتِ حریم آن را نادیده گرفته و یا آن را نقض کند که قطعاً این حرمت شکنی ها عکس العمل تند مسلمانان غیرتمند را نسبت به مقدسات، دین و نمادهای خود در پی خواهد داشت.

در پایان این بیانیه آمده است: ما از دولت آمریکا می خواهیم، هرچه زودتر در تصمیم خود تجدیدنظر کند؛ 

چرا که عملی کردن چنین تصمیمی پیامدهایی فاجعه بار را در منطقه رقم زده و پایانی نامطلوب خواهد داشت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا