جهان

شیوع دیفتری در ۱۳ استان یمن

سازمان بهداشت جهانی از شیوع سریع بیماری دیفتری در 13 استان یمن خبر داد.

 

سازمان بهداشت جهانی از شیوع سریع بیماری دیفتری در 13 استان یمن خبر داد.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: شیوع دیفتری در یمن نگران کننده بوده و بیشتر موارد ابتلا به دیفتری و فوتی در استان إب گزارش شده است.

 این سازمان بین المللی در ادامه افزود که از طریق همکاری با یونیسف و شرکا، 8500 کودک زیر پنج سال طی ماه نوامبر گذشته در دو بخش السده و یریم در استان اب، واکسینه شده‌اند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، عملیات واکسیناسیون، با وجود تشدید درگیری‌ها و در سایه بسته شدن گذرگاه‌های یمن صورت گرفته است.

ائتلاف عربستان سعودی، تمامی مرزهای هوایی، زمینی و دریایی یمن را مسدود کرده و از آن زمان مانع رسیدن کمک‌های بین‌المللی به مردم این کشور شده است.

نهادهای بین‌المللی اعلام کردند که حدود 2.5 میلیون یمنی به آب شرب سالم دسترسی ندارند که این موضوع می‌تواند به شیوع گسترده بیماری‌ها منجر شود.

از فروردین ماه گذشته تاکنون حدود یک میلیون یمنی به وبا مبتلا شده‌اند که بیش از 2200 تن از آنها جان خود را به‌دلیل ابتلا به وبا از دست داده‌اند.

عربستان سعودی همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، به قدرت کرد. 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا